L’ESCOLA

L’Escola Bellaterra, l’Escoleta, és una escola pública de Cerdanyola del Vallès ubicada al Campus de la UAB. L’Escoleta neix l’any 1978 vinculada a la UAB  com centre de experimental i de pràctiques de l’antiga Escola de mestres.

Tot i que actualment som una escola pública ordinària, la nostra ubicació i la proximitat amb la UAB sempre l’hem viscut com una gran riquesa i com una gran oportunitat.
Des dels seus inicis i per la singularitat de ser, en el seu moment, escola annexa, l’equip de mestres de l’Escoleta sempre ha tingut un fort compromís amb la formació i amb la innovació, que hem intentat que es mantingués fins avui.

Pertanyem a la xarxa d’escoles Unesco i des d’aquest marc  desenvolupem projectes relacionats amb la cultura de la pau, els valors, amb la sostenibilitat i el medi ambient i la participació,… per tal  d’anar desvetllant en els alumnes una mirada crítica i compromesa amb el món on viuen.

Es promouen pràctiques pedagògiques de caire globalitzador on els projectes que van sorgint a la vida de les aules esdevenen els eixos clau de l’aprenentatge.

L’apropament al món de l’art tant des de la vessant cultural, com estètica, com de creació és un altre dels pilars del projecte. Entenent l’art en totes les seves manifestacions; pintura, escultura, música, dansa, fotografia,…

Ens definim com a escola inclusiva en el sentit més ampli del terme entenent que qualsevol criatura, qualsevol família o qualsevol mestre, s’ha de sentir acollit i valorat en el projecte tenint en compte les seves singularitats.

Des del curs 2001-2002 som escola d’agrupament de nens i nenes amb deficiència auditiva.