PROPOSTES CICLE INICIAL

Hola alumn@s i famílies del Cicle Inicial! Abans de res, dir-vos que us trobem molt a faltar i esperem que estigueu tots bé. Us enviem una forta abraçada i us donem molts ànims per continuar així, que ja sabem que és molt difícil però ho esteu fent súper bé!

Però molts us preguntareu…. i per què ens hem de quedar a casa? Aquest vídeo ens ho explica molt bé per a entendre-ho millor.

Aquests dies que hem d’estar a casa i tenim tant de temps, podeu aprofitar per:

– Llegir el conte de la biblioteca o contes que tingueu per casa. Si ja us els heu llegit i rellegit, en trobareu més aquí.

– Mirar contes i dibuixos animats en català, com els de una mà de contes, les tres bessones o els barrufets. Al Canal Super 3 de la tele també trobareu un munt de dibuixos animats!

– Jugar a casa amb la família: a jocs de taula, a disfressar-se, a fer construccions…

– Ajudar als pares en les tasques de la llar: Endreçar l’habitació, ajudar a parar i desparar la taula, ajudar als pares a cuinar… Al programa Manduka trobareu idees per fer receptes de cuina!

A més, us posem un seguit de propostes per a que aneu fent a casa i pugueu repassar el que hem treballat al cole. El que aneu fent, ens ho podeu fer arribar per correu electrònic a l’adreça ebeethoven20@gmail.com, posant a “Asunto” el nom de la tutora. Estarem encantades de veure la feina que esteu fent aquests dies!

Us proposem activitats tant per 1r com per 2n, però si esteu animats, podeu fer-les totes!

Les propostes pels nens i nenes de 1r són:

CATALÀ

1. Què us sembla si feu el vostre propi dictat mut? Podeu posar objectes o imatges i escriure la paraula. Després podeu comprovar si ho heu fet bé, demanat al pare, la mare o algun germà que us deixin les paraules escrites.
  2. Podeu escoltar dos contes per entendre una mica millor que és això del coronavirus:  El conte del coronavirus i el conte d’El Patufet i el coronavirus.
  3. Com us imagineu aquest virus? Podeu fer una frase i un dibuix.
  4. Llegir el conte de la Biblioteca, escriure el títol i una frase que expliqui de què tracta.

CASTELLANO

1. Podeis leer el cuento “Rosa contra el virus”
  2. Y para pasar un rato divertido a la vez que practicáis lengua, aquí teneis estos juegos!

MATES

1. Per repassar numeració i sumes, podeu fer les activitats número 1 “Comptem fins a 20” i “Sumem fins a 20”.
  2. Us atreviu a resoldre aquests reptes matemàtics? Endavant! Ens podeu enviar les respostes al correu ebeethoven20@gmail.com

PROJECTE “ELS SENTITS”

1. Podeu fer el menú del cap de setmana (inventat o no) com si fos un restaurant.
  2. En aquest menú…Hi ha aliments salats, dolços, amargs o àcids? Quins?

Les propostes pels nens i nenes de 2n són:

CATALÀ

1. Podeu llegir els poemes i rodolins dels mesos d’any, (activitat número 1), respondre a les preguntes i fer un trencaclosques (Ho trobareu clicant al llapis de la columna dreta).
  2. Llegir el diari d’en Gerard (activitat número 2) i respondre a les preguntes (Clicant al llapis de la columna dreta).
  3. Si mireu per la finestra de casa, què veieu? Podeu escriure-ho i dibuixar-ho.
  4. En aquests dies tan diferents, podeu aprofitar per a fer un diari explicant què feu i com us sentiu. Hi podeu afegir dibuixos, retalls, decorar-ho… Estaré encantada de llegir-lo! Aquí teniu un vídeo de l’Info K que us dóna idees de com fer-ho.

CASTELLANO

1. ¿Os acordáis del último poema que recitamos en clase, el del Avioncito de papel? Aquí lo teneís para leerlo de nuevo:

2.¿Qué os parece si lo memorizamos y lo recitamos a nuestras familias? ¿Quién se anima a hacer un vídeo y enviarmelo al correo electrónico del cole ebeethoven20@gmail.com?

MATES

1. Practicar sumes i restes clicant aquest enllaç (Podeu fer les activitats 1 i 2)
  2. Us atreviu a resoldre aquests reptes matemàtics? Podeu enviar la resposta del segon repte per correu electrònic!

3. Us animeu a resoldre els secrets que amaguen aquestes piràmides matemàtiques? Pista: El número a cada cercle és la suma dels dos que té a sota!

PROJECTE “EL MISTERI DEL TEMPS”

1. Podeu resoldre les endevinalles dels mesos de l’any i llegir i memoritzar les dites que trobareu aquí. Podeu copiar-les a un full i, si us animeu, enviar un vídeo, àudio o imatge del que heu fet!
  2. Recordeu la cançó dels mesos de l’any que vam estar treballant a la classe? Si cliqueu aquí, la podeu tornar a escoltar i aprofitar per repassar-la, cantar-la amb la família, memoritzar-la, escriure-la…  Us animeu a gravar-vos i enviar-ho al correu electrònic? Si voleu la lletra, la podeu veure aquí:
  3. I com sabem que us encanten les sopes de lletres, aquí en teniu unes quantes sobre les estacions! Podeu escriure les paraules i inventar frases. Les trobareu aquí: TARDOR, HIVERN, PRIMAVERA, ESTIU

Propostes per 1r i 2n:

PLÀSTICA

Som-hi artistes! Amb l’arribada de la primavera, podeu crear un quadre ben florit amb material reciclat. Us deixem algunes idees:

EDUCACIÓ FÍSICA

En aquests dies de confinament, és molt important que ens movem! Us animem a que feu un cop d’ull a la següent web. Dins de l’opció de “Blog d’aula” trobareu balls, ioga, exercicis… I moltes més propostes per moure l’esquelet!MÚSICA

Aquests dies és possible que ens algun moment ens sentim desanimats o tristos… Una bona manera d’agafar forces és cantar, per això us deixem algunes cançons que segur que ens donaran ànims!

– La cançó Xiula i els confinats, l’ha fet el grup musical Xiula i parla del coronavirus. Al vídeo podeu veure nens i nenes que, com vosaltres, estan a casa. Animeu-vos a cantar-la i ballar-la!

– La cançó Les lletres ens ajudarà a repassar les lletres de l’abecedari, i amb la cançó El cos podem fer un repàs de les parts del cos que hem estat treballant. Primer podeu llegir les lletres de les cançons i després escoltar-les en MP3.

ENGLISH

Trobareu les feines d’English a l’enllaç https://agora.xtec.cat/ceip-beethoven/portada/english-2/