VI MARATÓ RE-M DE L’ENERGIA – CICLE INICIAL-3ªSETMANA

3ª Setmana: L’Aigua.

En la tercera setmana de febrer treballem el tema de l’estalvi d’AIGUA, dins la VI Marató RE-M de l’energia. En aquests dies se’ns han plantejat uns reptes molt interessants, com per exemple què podem fer nosaltres des de les nostres llars per estalviar aigua i com a conseqüència, estalviar energia.

L’alumnat ha reflexionat sobre el fet de tancar bé les aixetes quan no sigui necessari tenir-les obertes, per exemple, quan ens estem rentant les dents o les mans. Una gota cada dos segons pot suposar la pèrdua de 6.000 litres d’aigua l’any. Si evitem això, podem estalviar uns 30 litres al dia.

També apostem per la dutxa en comptes del bany ja que tot i que una banyera pot ser molt relaxant, omplir-la suposa uns 300 litres d’aigua. Amb una dutxa d’uns 5 minuts, gastarem 80 litres.

L’aigua és un tresor, ja que  és un be escàs i no n’hem de fer un ús irracional i innecessari. Racionalitzar-ne el consum no és tan difícil i, sobretot el que hem d’evitar és malbaratar-la. En aquests sentit el nostre alumnat té un paper important. Tot i que a la nostra escola treballem aquest tema a fons, intentant inculcar la cultura del no malbaratament de l’aigua, hem de fer que aquest respecte neixi des de casa. Fins aviat!