Projecte Sisme a educació física

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera l’obesitat infantil com la pandèmia del segle XXI. La prevalença mundial de sobrepès i obesitat en nens i adolescents de 5 a 19 anys ha augmentat dràsticament.

L’OMS estableix que l’obesitat infantil es produeix pel desequilibri entre la ingesta i la despesa calòrica. Tot i això, la baixa qualitat nutricional i elevada ingesta calòrica, juntament amb l’escassa activitat física i l’increment d’activitats sedentàries no són les úniques conductes que s’associen amb l’obesitat infantil. Les hores i la qualitat del son i l’equilibri emocional són altres aspectes claus relacionats amb l’increment de l’excés de pes infantil.

Fomentar un adequat desenvolupament físic, psicològic, social i intel·lectual dels nens i nenes en edat de 6 a 12 anys a través de la promoció d’hàbits saludables i habilitats per a la vida, utilitzant l’activitat física com a eina educativa en diferents àmbits de l’entorn escolar implicant l’alumnat, l’equip docent i la família durant 12 mesos.

A través de l’àrea d’educació física treballem per tal que el nostre alumnat adquireixi uns bons hàbits saludables (higiènics, posturals, nutricionals, de prevenció i d’activitat física regular). A poc a poc, com si fóssim formiguetes, treballant dia rere dia, vetllem per que tots els nens i nenes obtinguin un desenvolupament integral a través d’aquesta àrea: autonomia i autoestima, promovent l’adaptació social i escolar, així com la independència i l’autonomia personal. La participació en activitats físiques incrementa el nivell d’autoestima global.

A continuació us deixem un petit vídeo de com encetem el nostre viatge per l’espai, aterrant al primer satèl·lit: el de la son.