#Erasmus Days 15,16 i 17 d’Octubre – “A TASTE OF TALK FOR WRITING” (UN TASTET DE “TALK FOR WRITING)”

Tota Europa celebra els Erasmus Days fent events i activitats de difusió dels projectes Erasmus+. Us deixem amb un petit “tastet” de “Talk for Writing”, una metodologia que vam observar les mestres que vam viatjar a Regne Unit amb l’Erasmus el passat gener. Acabem de començar un taller a 2n de Primària.

“Talk for writing” és un programa, desenvolupat per Pie Corbett i Julia Strong, basat en els principis fonamentals de com aprenen els infants,  que aconsegueix explorar els processos creatius involucrats en “ser escriptor”, fent que l’alumnat gaudeixi del procés de llegir i escriure i millorar les seves competències.

En el procés imiten el llenguatge oral i aprenen a llegir imatges utilitzant gestos i tot el cos, treballen la memòria, amplien el seu vocabulari, coneixen diferents tipus de textos i estructures analitzant el text i finalment acaben aprenent a escriure una versio pròpia de la historia.

Cliqueu aquí si voleu llegir més sobre les etapes de “Talk for Writing”: Imitació, Innovació i Invenció /Aplicació independent

Hem començat el taller en llengua anglesa, amb una “Cold Task”, activitat per veure què sabien escriure abans de començar el taller, en quin punt estava cada nen. Això es permet establir objectius diferents segons cada evolució. Només hem iniciat l’etapa d’IMITACIÓ. En les properes setmanes començaran les següents etapes i podrem veure els primers escrits.

L’escola Barrufet ha creat una pàgina web específica per explicar el projecte Erasmus KA1 en que participa enguany “I’m In! Inclusion in Action” https://sites.google.com/xtec.cat/ka1imin/home amb una revista digital explicant les seves experiències de mobilitat per aprendre a Europa  i ha participat en dos events: un programa de ràdio per difondre el projecte i tallers a l’escola amb l’alumnat treballant algunes de les tècniques o metodologies apreses gràcies a les mobilitats del projecte .