La lliga dels llibres

La lliga dels llibres és una activitat de dinamització de la lectura que s’ofereix als alumnes de 5è de Primària i que es duu a terme entre la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer i les escoles participants.

Els objectius d’aquesta activitat són:

-Engrescar en el plaer de a lectura.

-Reforçar l’hàbit lector, el domini i la comprensió lectora.

-Oferir una tria de llibres que els permeti conèixer diversos tipus d’estils.

-Apropar i donar a conèixer les biblioteques de la ciutat.

-Establir una col.laboració entre la biblioteca i les escoles.

-Gaudir d’una activitat compartida.

FUNCIONAMENT

és un lloc de preguntes i respostes que els alumnes elaboren sobre el contingut de les lectures triades.

Es proposa a cada grup classe participant la lectura d’un lot de llibres de temes i d’estils variats escrits en català i en castellà, els mateixos llibres per a tots els grups participants.

Les lectures es seleccionen en base a un equilibri entre títols clàssics i títols actuals, adequades a la seva edat lectora. I seran actualitzades, segons les novetats editorials.

La participació en la Lliga dels llibres es col.lectiva, cada grup classe ha de llegir els llibres proposats. Cada nen/a pot llegir tants llibres com vulgui. Quants més llibres han llegit, més possibilitats hi ha d’arribar al final.

Després de llegir els llibres, cada classe ha de preparar preguntes sobre els llibres, que aniran dirigides a les classes amb les quals competiran. Per tant, és convenient que el màxim número d’alumnes llegeixen el màxim de llibres.

El joc s’estructura en successives rondes eliminatòries entre els grups classe de les escoles participants. A les rondes participen dos equips en cada torn. Es faran les preguntes proposades pels participants i les respostes les haurà de transmetre el representant triat prèviament per la classe. Es disposa d’un minut de temps per a respondre, en el qual hi ha 3 oportunitats per donar resposta. Un cop fetes totes les preguntes, es fa el recompte de les respostes encertades i passen a la final els dos equips amb més encerts.

L’activitat finalitzarà amb una festa de cloenda amb l’assistència dels alumnes i mestres participants.