TALLER DE PREVENCIÓ DE RESIDUS PELS ALUMNES DE 4T

Els alumnes de 4t hem realitzat un taller que consistia en:

-Analitzar els diferents tipus de materials dels quals estan formats els nostres objectes quotidians.

-Valorar l’aprofitament i l’estalvi de recursos.

-Fomentar la prevenció de residus.

-Treballar les actituds de companyerisme i altruisme, actituds lligades a la prevenció de residus.

El guió de treball ha estat el següent:

1. Introducció del taller.
  2. Activitat manipulativa en equips per tal d’estudiar la composició dels materials dels objectes més propers a nosaltres.
  3. Aprofundiment en l’estudi de l’origen del paper, el plàstic, el vidre, el metall i del seu ús amb una presentació dinàmica en suport digital.
  4. Activitat de cloenda amb la redacció d’anuncis d’ofertes d’intercanvi de material escolar.

La dinàmica d’aquesta activitat ha inclòs una part teòrica i una part manipulativa.

S’ha tractat sobre l’origen dels materials dels objectes quotidians per tal de conscienciar sobre l’aprofitament i l’estalvi de recursos naturals i finalment s’ha acabat amb la proposta d’un mercat d’intercanvi permanent.

Ho hem vivenciat, hem participat activament en el desenvolupament de les activitats. Ho hem valorat molt positivament, tant com a font de coneixement com també com a sensibilització vers el nostre entorn.