SORTIDA A LLEIDA CM

L’alumnat de cicle mitjà va pujar a l’autocar a l’hora prevista direcció cap a la capital de la nostra província, la ciutat de Lleida. En arribar vam anar tots plegats cap al carrer Múrcia, on ens esperaven dos monitors.

Les activitats realitzades per cada curs estaven emmarcades dins de les Rutes de l’Aigua, que consten d’un recorregut a peu pel Dipòsit del Pla de l’Aigua, que primer el va fer tercer, i més tard l’alumnat de quart; i la ruta de les fonts, que la va començar quart i la va continuar tercer.

El dipòsit fou construït l’any 1784 amb l’objectiu d’abastir d’aigua potable la ciutat per tal de superar les deficiències de la Lleida medieval i combatre les epidèmies. L’aigua que l’omplia provenia del canal de Pinyana. Es tracta d’un edifici de grans dimensions, construït amb vint-i-cinc pilastres de pedra i cobert per sis voltes de canó. La seva capacitat és de nou milions de litres i se’l coneix com la “Catedral de l’Aigua”. Constitueix un espai magnífic i sorprenent, desconegut pel nostre alumnat i que van poder gaudir en tot el seu esplendor.

I les fonts monumentals que repartien l’aigua i que encara es conserven al Centre Històric de Lleida. Al llarg del passeig vam veure el sistema de distribució d’aigua del segle XVIII. Les cinc fonts monumentals: la de l’Ensenyança, la del Roser, la de la Catedral, la de Sant Francesc i la de Sant Joan, coneguda popularment com la de les Sirenes, que els va encantar anar-les descobrint.

Entre ambdues activitats cada curs va esmorzar.

I una vegada finalitzades, ens vam trobar tots fora de la Biblioteca Pública de Lleida, on ens havien reservat l’espai de lectura durant una hora. Abans de marxar, vam fer una visita per l’edifici explicant-los-hi que l’any 1998, després de set anys de reforma, es va inaugurar la Biblioteca Pública de Lleida a l’antic edifici de la Maternitat. El projecte de remodelació va donar com a resultat aquest edifici d’una extraordinària lluminositat, de línies i disseny sobris i un espai relaxant, idoni per a la lectura.

Posteriorment ens vam dirigir cap a la Seu Vella, on vam dinar i van fer una estoneta d’esbarjo per acabar la jornada  donant un tomb per tot el seu entorn, amb les corresponents explicacions. Seu Vella, edifici més destacat del conjunt monumental que porta el nom i la silueta, l’skyline de la ciutat. Els va agradar molt fer-hi tot el recorregut, n’hi havia que ens deien que els agradaria viure en aquest immens palau!

En definitiva, van aprendre i gaudir de valent, i a l’hora acordada, ja una mica cansats i cansades, vam anar cap a l’autocar per fer la tornada cap a Palau.

I ara fins a la propera sortida!