SOM CAPAÇOS!

Quan parlem  d’educació Física sovint ho associem solament a l’activitat física en si. Però, res més lluny de la realitat. Dins l’àrea d’educació física a l’escola  no només tractem  l’esport o la competició, el que creiem  més important encara  és ajudar a que els vostres fills i filles esdevinguin persones riques en valors, empàtiques i sobretot que acabin sent  millors persones.

Des de l’àrea d’educació física, sempre hem cregut que aquest és un tema cabdal a treballar a l’escola i  al llarg del curs, els alumnes de cicle mitjà i de cicle superior,  realitzem activitats de conscienciació i adaptem diferents esports a diferents tipus de CAPACITATS  per tal que els vostres fills i filles puguin posar-se a la pell d’altres persones i saber, per una estona, com es poden arribar a sentir o quines dificultats poden experimentar en el seu dia a dia.

És per això, que aquest divendres els alumnes de CM hem realitzat el taller “Esport adaptat i dis-capacitat “.

El taller que ens va oferir el Consell Català de l’Esport va constar de dues parts. Una interior on el Paco, mitjançant un debat amb l’alumnat,  ens va explicar que a la vida sovint s’utilitzen moltes etiquetes per posar noms a coses, a roba, per identificar una propietat…

Sovint aquestes etiquetes s’usen malament i  les posem també a les persones.  Molts cops ho fem prejutjant-les o donant per fet que una persona amb dis-capacitat, té mancances en relació amb una persona que no en té.  Tothom, petits i adults ho acostumem a fer. El Paco ens va dir que aquesta etiqueta que sovint creem en minúscules on hi posa discapacitat, l’hauríem de canviar per una altra on hi posi en MAJÚSCULES CAPACITAT.  Una xerrada que tot i que alguns/es  diuen que va ser llarga (esperaven amb unes ganes immenses sortir al pati a practicar els esports que els tenien preparats el Javi i el Quique) us puc ben assegurar que gràcies a la participació dels  vostres fills i filles va resultar d’allò més enriquidora.

La segona part va ser al pati de l’escola on vam poder practicar dos esports adaptats.

El Javi ens va explicar les normes i com jugar  al bàsquet en cadira de rodes i un cop vam saber les normes ho vam poder experimentar i  fins i tot jugar un partidet.

El Quique ens va explicar un altre esport adaptat la BOCCIA. Un esport similar a la petanca. Es tracta d’un joc de precisió i estratègia  que possibilita la participació de jugadors amb alts nivells de discapacitat física. https://esportadaptat.org/portfolio/boccia/

Va ser un matí genial que de ben segur a tots ens va ajudar a ser millors i a créixer com a persones.

CLIQUEU AQUÍ PER ACCEDIR A LES IMATGES

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *