SANT JORDI A L’ESCOLA

EDUCACIÓ INFANTIL.

El dia de Sant Jordi, els nens i nenes d’infantil i C. Inicial vam compartir una activitat al pati (tot respectant els grups bombolla)  i va ser tot un èxit. Les mestres d’ Infantil vam explicar la llegenda, guarnides amb elements que ens identificaven amb els personatges i els alumnes van gaudir molt de la representació, participant de manera molt activa. A l’acabar, tots junts, mestres i alumnat, vam cantar i ballar la cançó de Sant Jordi de la Damaris Gelabert. Després vam sortir a veure les paradetes de llibres, contes i roses i vam comprar un conte per cada classe.

També, de manera improvisada i acceptant la proposta que ens van fer el Francesc i l’Ares quan estàvem a la plaça, vam participar en l’actuació musical que en aquell moment s’estava oferint a la plaça, cantant una cançó de Sant Jordi.

A la tarda, tot l’alumnat va fer una manualitat guiada pels monitors del SOLAÇ de Mollerussa consistent en un quadre amb una rosa de Sant Jordi. Els nens i nenes van sortir molt contents i animats. Va ser un dia de convivència i diversió molt maco.

CLIQUEU AQUÍ EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE INICIAL

L’alumnat de Cicle Inicial va viure un Sant Jordi a dues bandes. Mentre la classe de 1r va participar d’aquesta festa des de casa i de manera online amb l’activitat del “ContaContes”, l’elaboració de la manualitat d’una rosa i la visualització al Youtube de l’obra de de la llegenda de Sant Jordi que es va representar al poliesportiu el dijous 22 d’abril, la classe de 2n va poder gaudir-ne a l’escola.

Durant tota la setmana diferents mares van venir al pati de l’edifici de la Plaça Generalitat per explicar contes o històries que havien escollit a casa. El dijous 22, juntament amb els Cicles Mitjà i Superior, vam anar al poliesportiu a veure una obra de teatre la qual els va agradar moltíssim. Durant el matí de St Jordi es van dur a terme diferents activitats: manualitat d’una rosa a l’aula, teatre llegit per part del personal docent d’Educació Infantil i ball conjunt a fora del pati i visita a les paradetes de llibres, roses i samarretes que havien organitzat Cicle Superior i AMPA, el Cau i l’ASjuntament de Palau a la plaça. L’Alcalde va donar una samarreta amb el lema “Em plau el Palau” a cada nen i nena de la classe. Ja a la tarda, van poder fer-se unes fotos amb aquesta samarreta, escoltar un altre conte i ballar al pati al ritme de diferents cançons.

En definitiva, tant primer a casa com segon a l’escola, van poder gaudir de la festa d’una manera difererent.

CLIQUEU AQUÍ CICLE INICIAL

CICLE MITJÀ:

Les activitats que vam realitzar l’alumnat de Cicle Mitjà van ser les següents:

Vigília de Sant Jordi:

. Representació teatral de l’obra “Llegenda Medieval” per part de la companyia Nopatiskos.

Diada de Sant Jordi (matí)

. Lectura de llibres.

. Exposició oral de cada alumne sobre la recomanació d’un llibre de Sant Jordi segons un guió establert.

Els alumnes de 3r van anar a la parada de llibres durant el matí.

Diada de Sant Jordi (tarda)

. Manualitat: personatges de Sant Jordi.

. L’alumnat de 4t van anar a la parada de llibres.

L’activitat plàstica de la tarda es va acompanyar de cançons representatives de la Diada de Sant Jordi.

L’alumnat va gaudir de les activitats establertes i els va agradar poder triar un llibre per la biblioteca de cada aula i estrenar una samarreta (em plau el Palau).

CICLE SUPERIOR

Vam començar a celebrar la Diada de Sant Jordi el dijous a la tarda anant al poliesportiu a veure la representació de l’obra teatral “La Llegenda Medieval” de la companyia Nopatiskos. Una obra molt divertida.

L’endemà, el divendres  23 d’abril, els alumnes de Cicle Superior vam anar a col·laborar amb la paradeta organitzada per l’AMPA venent llibres a la Plaça Generalitat, així com punts de llibres elaborats pels nens i nenes.

Hi vam anar per torns i els grups d’alumnes de cinquè i sisè. Mentre, l’alumnat que es va quedar a l’escola van poder aprofitar per acabar de pintar i decorar el nostre galliner.

Volem agrair la col·laboració de l’AMPA en l’activitat del SOLAÇ i l’obra de teatre de la companyia NOPATISKOS. Moltes gràcies!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *