LA TEVA BROSSA VAL UN OU!

Com ja sabeu l’escola del Palau d’Anglesola forma part de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. Per això enguany el  projecte interdisciplinari de l’escola està relacionat amb l’Escola Verda. Des del cicle superior el projecte que volem dur a terme es titula “la teva brossa val un ou”

Aquest projecte tindrà  com a acció principal la construcció d’un galliner a l’escola i l’aprofitament d’aquest com a eina educativa.

El projecte s’iniciarà al cicle superior i els propers cursos, la idea és introduir-lo  als altres cicles treballant des del naixement de pollets ( incubadora ) i la seva cria fins que puguin  arribar a formar part del nostre galliner.

Què serà el projecte  “la teva brossa val un ou”?

El projecte s’iniciarà amb la presentació als alumnes de cicle superior de la idea del projecte. Un cop presentat, se’ls demanarà que facin un esbós de com volen que sigui el seu galliner a l’escola. Se’ls donaran unes directrius que hauran de seguir per dur a terme el disseny i projecte inicial. Un cop fet el disseny es demanarà ajut a les famílies per tal de crear-lo y construir-lo.

Com ho treballarem?

La idea és crear un galliner biosostenible aprofitant  les restes de brossa orgànica de les vostres cases, del menjador de l’escola i de les restes d’esmorzars.

Els nens seguint un ordre recolliran restes orgàniques de casa i a canvi d’elles rebran un ou.

Amb aquestes restes s’alimentarà a les gallines i es crearà compostatge que alhora ens servirà per l’hort de l’escola. La gallinassa també s’utilitzarà barrejada amb el compost creat amb les restes del menjador, les restes que no mengin les gallines   i les restes d’ esmorzars dels nens, creant així un excel·lent compost orgànic.

Crearem un cercle on a partir dels nostres residus, tindrem la matèria que ens servirà per alimentar les gallines que al seu temps ens donaran l’adob per tirar endavant el nostre hort.

A part del galliner també construirem un parell de compostadors ja que el que tenim ara mateix a l’escola està força atrotinat.

Tant la construcció com el manteniment del galliner i la cura de les gallines ens permetrà, a partir d’un context proper i real, treballar els continguts de les diferents matèries.

Per exemple dins de l’àrea de matemàtiques i medi elaborarem un registre de quants quilograms de residus orgànics produïm mensualment a les nostres cases i treballarem com gestionar els nostres propis  residus i recursos  per aconseguir un benefici que ens permeti avançar com a escola verda.

Aquests dies l’alumnat de Cicle Superior hem estat treballant en el disseny del nostre galliner que de ben segur ben aviat esdevindrà una realitat.

Podeu veure com ho hem fet clicant sobre la imatge.