DIA DE LA PAU A L’ESCOLA

29  GENER 2021 DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA INFANTIL

Aquest divendres els nens i nenes d’Infantil hem celebrat aquesta diada visitant el Racó de la Pau de l’escola, per comentar qui eren i què van fer Gandhi, Malala, la mare Teresa de Calcuta i la Creu Roja per aconseguir la Pau al món.

Enguany hi hem afegit imatges relacionades amb el FOOD WORLD PROGRAMME i per entendre el lema d’aquesta organitzaciómentre hi hagi fam, no tindrem pau al món”, hem fet un esmorzar col·lectiu, on la mestra repartia galetes per a tots, però no la mateixa quantitat. Els nens i nenes veien que els companys de taula en tenien més o menys que ells i preguntaven perquè. Estaven desconcertats. Davant aquest “problema”, al preguntar què podíem fer, la seva reacció ha estat respondre que en podien donar a qui en tenia menys, repartir, compartir… A partir d’aquesta vivència, hem pogut parlar de la desigualtat al món.

També els hem explicat el conte Dos esquirols i una pinya i hem vist el video del Sr. Guerra i la Sra. Pau.

A la tarda hem cantat i ballat al pati “Som amics” i “Si tingués la màgia d’un mag”.

Us volem fer partíceps d’aquest desig de pau al món, compartint amb vosaltres les fotos i videos d’alguns dels moments viscuts avui a l’escola.

CLIQUEU AQUÍ

L’alumnat de Cicle Inicial durant tot el dia vam dur a terme activitats relacionades amb la Pau. Durant el matí vam pensar i escriure paraules en català, castellà i anglès totes elles havien d’estar relacionades amb la pau, ja que l’activitat principal era realitzar “L’ABECEDARI DE LA PAU”. A més, per fer aquesta activitat també vam punxar lletres i les vam enganxar en un paper per poder fer un mural que engalana l’entrada de l’escola. Durant la tarda vam mirar la pel·lícula ¡Canta! i ens va agradar moltíssim.

CLIQUEU AQUÍ

Aquest any per celebrar el dia de la Pau a cicle mitjà hem fet les següents activitats:

-Hem comentat i treballat que el Premi Nobel de la Pau no se l’ha endut cap persona, sinó que ha estat concedit al Programa Mundial d’Aliments, un organisme de les Nacions Unides que lluita contra la fam al món. Hem reflexionat que per molt que costi de creure, encara hi ha moltíssima gent que passa gana, fins i tot a prop de casa. A partir d’aquí hem mirat de donar resposta a la següent qüestió: Què podem fer nosaltres per contribuir a solucionar-ho? Com a recursos hem projectat el text informatiu sobre aquest esdeveniment de l’editorial la Galera i hem visionat el vídeo sobre el mateix tema del programa Infok.

-Hem repassat la cançó El món seria molt millor, per remarcar els diferents valors implícits en aquesta.

-Cada alumne ha personalitzat el seu Bingo de la Pau buscant algú que…
L’activitat consisteix en el fet que per construir la pau hem de centrar-nos en les coses que ens uneixen. Què tenim en comú amb els que ens envolten (fent referència als companys i a les companyes de l’aula)?
A continuació també hem reflexionat sobre què tenim en comú amb els que viuen en llocs més llunyans. A partir d’aquesta activitat treballem els conceptes claus de pau, companyonia, empatia amb els companys i companyes de classe, resolució de conflictes, convivència, acord, tolerància… Recurs d’Unicef.

D’aquesta activitat n’hem deixat constància en dos murals en el vestíbul de la nostra escola.

-Hem comentat frases relacionades amb la pau de personalitats com Ghandi, Einstein, Miquel Martí i Pol, o d’altres que ens han dit els mateixos alumnes com Teresa de Calcuta… amb la finalitat de recordar-los i entendre el seu missatge.

-I als alumnes de tercer ens ha alegrat moltíssim quan la senyoreta Montse ha retornat els superherois i superheroïnes amb el seu respectiu missatge de pau que vam elaborar quan fèiem P5.

CLIQUEU AQUÍ

A cicle superior  aquest any els alumnes de cicle superior hem celebrat el dia de la Pau amb dues activitats diferents.  La primera escoltant i treballant  la cançó “Mirada estràbica” del grup Xiula, amb l’objectiu de visibilitzar la diversitat familiar, intel·lectual o física i fent veure a tothom que aquesta diversitat no és pas un perjudici sinó una riquesa.  És una cançó que neix de l’experiència personal d’un dels membres del grup, Rikki Arjuna, i que commou en un cant d’amor a la seva filla Llunaque va néixer amb una mutació genètica. Un cop escoltada i treballada, cada alumne es va inspirar amb un personatge de la cançó i va dibuixar-lo en una cartolina, que posteriorment vam penjar a les escales i passadís de l’escola.

També hem treballat la importància del Programa Mundial d’Aliments, guanyador del premi Nobel de la Pau de l’any 2020, encarregat d’aconseguir aliments per als més necessitats amb l’objectiu d’eradicar  la fam al món. Per fer-ho, hem llegit la notícia i visionat el vídeo que ens explicava de manera molt entenedora tota la informació relacionada amb aquest tema. Hem pres consciència de la necessitat de contribuir per poder fer front a aquesta situació.

CLIQUEU AQUÍ

Us deixem la cançó per si voleu escoltar-la a casa i parlar-ne en família. És genial!!