Mobilitat Croàcia programa Erasmus+

La nostra estada a l’escola Brace Radika de Pakrac, a Croàcia, ha estat possible gràcies a l’esforç, dedicació i moltes hores de treball impecable del nostre equip Erasmus. El fet de viatjar per Europa ens enriqueix moltíssim com a professionals de l’ensenyament, i ens permet aportar noves pràctiques als nostres centres. Podem viure realitats diferents a la nostra i aprendre dels nostres companys, conèixer bones pràctiques que després aplicarem amb els nostres alumnes i així ampliarem la nostra mirada, traspassant així als alumnes la idea de que el coneixement va molt més enllà de les portes de l’escola. dels límits de la seva ciutat i del seu país, que el món és immens i que sempre podem aprendre dels altres, que les diferències ens faran millors i que l’aprenentatge és quelcom que dura tota la vida.
A l’escola de Croàcia hem descobert que les coses es poden fer amb calma, amb molta més tranquil·litat, que tot pot esperar i que les presses mai ajuden a fer nens i nenes més feliços. Allà hi ha grans espais, pauses de deu minuts entre classes, horaris intensius durant tot el curs i un intens contacte i relació amb l’entorn proper. L’alumnat de l’escola Brace Radika acostuma a fer classes a la biblioteca pública o als museus del municipì, estan acostumats a desplaçar-se per uns carrers on el trànsit és molt respectuós amb la gent i no hi ha cap mena de perill. L’escola sempre té les portes obertes, els nens i nenes entren i surten amb llibertat, no hi ha un horari fix, la majoria dinen a casa i per les tardes fan activitats esportives o musicals. L’escola està plena de plantes i flors per tot arreu, és un centre antic, però tan ben guarnit i cuidat que el vam trobar preciós!
Segur que tornarem, ens vam sentir molt ben acollides. Moltes gràcies a tots els mestres de la Skola Brace Radica.