Vol d’aus rapinyaires al “Cim de les Àligues”

Sabeu quants tipus d’aus rapinyaires tenim catalogades a Catalunya? Coneixeu quin és el lloc ideal per veure-les volar en llibertat i saber-ne més d’elles? L’alumnat de 4t de Primària ho té ben clar ja que el passat 24 de febrer van anar al Cim de les Àligues, a Sant Feliu de Codines.

Al llarg de tot el matí van conèixer les característiques principals de les diferents aus rapinyaires que tenen en aquest centre de protecció d’aus, que l’any vinent celebrarà els seu trentè aniversari. Després d’esmorzar vam iniciar el recorregut pels diferents espais del centre per tal de veure les aus i conèixer de primera mà les seves característiques: l’alimentació, la procedència, els costums, l’envergadura. Però el millor encara estava per arribar.

El moment més especial va ser a la zona de vol i malgrat que les condicions climàtiques no eren les millors, per les ratxes de vent que va fer al llarg de tot el matí, van poder veure com aquestes increïbles aus planejaven i volaven arran dels seus caps amb una presència i una elegància difícil d’explicar. No us farem “spoilers”, però el moment final va ser del tot espectacular. Si voleu saber a què ens referim, teniu dues opcions: anar-hi un cap de setmana i veure-ho en directe, o bé preguntar a l’alumnat de 4t que, de ben segur, us donarà tot tipus de detalls.