Qui som

Misió

L’Abat Oliba és una escola pública viva, participativa, amb una metodologia de treball cada cop més activa, vivencial, competent per això partim de la curiositat, interès i capacitat d’observació dels infants. Una escola que respecta els ritmes i els processos d’aprenentatge,  inclusiva on es contempla la coeducació i la perspectiva de gènere.

El propòsit principal és ajudar als infants a créixer en dignitat i desenvolupar les competències per la vida. Infants que siguin lliures, amb capacitat crítica per poder adquirir les eines democràtiques necessàries per així influir i transformar la nostra societat. És per aquest motiu que donem molta importància al diàleg, a l’escolta activa i al raonament entre els infants.

Considerem els infants com persones que posseeixen les eines necessàries per a poder aprendre i créixer per ells mateixos; per això el nostre paper és sobretot de facilitadors, creant contextos rics on nosaltres fem de guies i acompanyants.

Visió

– S’utilitzen mètodes de treball flexibles basats en l’experimentació i la vivenciació per tal de potenciar les habilitats socials, emocionals, científiques, artístiques dels nostres alumnes respectant les seves característiques i capacitats.

– S’ofereix als infants estratègies i eines per ser cada vegada més autònoms en la construcció dels seus propis aprenentatges i, d’aquesta manera, esdevenir el protagonista del seu procés d’aprenentatge.

– S’eduqui els infants per poder participar críticament i creativament en la seva societat.

– Les TAC formen part del dia a dia de l’aula.

– Es fomenta la participació de les famílies.

– L’equip docent se sent acollit, escoltat, respectat i valorat.

Valors

Tothom té les mateixes oportunitats:

• Respecte
  • Inclusió