Història

L’Escola ABAT OLIBA és un centre públic d’educació infantil i primària amb 50 anys d’història al municipi.

Des de la seva creació, l’escola ha patit un seguit de canvis. Va començar en els anys setanta amb quatre línies, però amb els canvis socials, demogràfics i coincidint amb el notable descens de la natalitat en els 90, va anant baixant la matriculació fins a convertir-se en un centre d’una sola línia.

El nostre barri concretament, té una gran quantitat de serveis i equipaments municipals. Estem situats en el centre de la zona esportiva del municipi, entre poliesportius, camps de futbol i rugbi, pista d’atletisme i la federació catalana de tennis. També estem al costat del riu Llobregat, la qual cosa ens ofereix poder dur a terme moltes activitats relacionades amb l’entorn i la natura. També tenim a prop una piscina municipal, on es realitza natació a les sessions d’educació física dels diferents nivells (I5 a 6è), una biblioteca municipal, un patronat cultural que ens ofereix veure actuacions teatrals durant el curs escolar, el museu AGBAR, el parc de Can Mercader i amb el MMACA (museu de les matemàtiques).

Pel que fa a la població, és ben diversa. El barri en el qual es troba l’escola té un gran índex de famílies procedents d’altres països, però la majoria d’infants són nascuts a Catalunya, tot procedir de famílies immigrants. L’escola és un bon lloc per cohesionar a la comunitat educativa que forma l’escola i arrelar-se al barri i municipi.

L’escola és un reflex de la ciutat de Cornellà