Menjador

Correu electrònic: menjador.25setembre@camposestela.com
HORARI D’ATENCIÓ PRESENCIAL: de dilluns a divendres de 9 a 10.30h

Cap a les estrelles Farinetes amb el Bo, Sa, Sostenible i Segur

Durant l’espai del migdia els infants que dinen al menjador de l’Escola 25 de Setembre estan avançant amb els reptes que formen part del projecte educatiu que proposem aquest curs, el Bo, Sa, Sostenible i Segur. Per descomptat, ho fan acompanyats tant dels equips de lleure com de cuina. En aquest sentit, el programa dibuixa unes línies que ens permetran avançar cap a un menjador:

• més bo (des del punt de vista gastronòmic, de confort i de bona convivència)
  • més sa (amb uns hàbits d’alimentació i activitat física saludables)
  • més sostenible (amb un impacte social i mediambiental positiu).
  • més segur (amb els hàbits i normes per a un temps de migdia amb benestar i seguretat)

La proposta es presenta com un joc per als infants i es centra en convertir el menjador en un restaurant que pugui optar al concurs de les estrelles Farinetes, les del “Bo, Sa, Sostenible i Segur”

PANELL DE LES ESTRELLES

Un cop a dins del menjador els nens i nenes compten amb el panell dels reptes que els guiaran per aconseguir les estrelles Farinetes del Bo, Sa i Sostenible. El repte de crear un restaurant dins l’espai de menjador implica treballar des de l’empoderament dels infants que desperten la seva creativitat per aconseguir les estrelles Farinetes.

Seguint els interessos dels vailets i els que es puguin valorar a la comissió del menjador, alguns dels reptes que es poden treballar al menjador de l’Escola 25 de Setembre són:

BO

• Triem els menús dels festius
  • Coneixem les propietats dels aliments
  • Organitzem exposicions d’art
  • Fem Tallers creatius amb diferents tècniques: pintura amb sal i silueta amb parts del cos

SA

• Organitzem el meatless day
  • Aprenem a ser conscients de si tenim més gana o no
  • Generem converses amb els infants per parlar dels menús
  • Consolidem hàbits d’higiene com el rentat continuat de mans

SOSTENIBLE

• Fem graella decorativa del projecte Pesa i Pensa, per aprendre a no malbaratar aliments
  • Ens impliquem en iniciatives de reaprofitament segur dels aliments com el Recooperem
  • Creem decoracions del menjador amb elements reciclats
  • Valorem la procedència dels aliments de proximitat que cuinem a l’escola
Us compartim l’enllaç a menú del menjador de la nostra escola. Cliqueu aquí.