UNA SETMANA CULTURAL PLENA DE MOVIMENT!

Bon dia, famílies,

Com ja sabeu, cada any quan s’apropa el dia de Sant Jordi, a la nostra escola fem el que anomenem: “LA SETMANA CULTURAL”. És una setmana en la qual tots els nens i nenes de la nostra escola fan activitats diferents, i fora de la rutina del dia a dia, juntament amb altres classes, amb una temàtica concreta.

Aquest any, com cada classe té un nom associat a un continent, vam decidir fer activitats pròpies dels 5 continents, cada dia una proposta diferent.

El primer dia el nostre conserge, el Jordi, ens va preparar una sessió d’allò més relaxant i sensorial, amb bols tibetans. Amb una llum tènue a la sala de psicomotricitat, vam gaudir d’una estoneta tranquil·la, mentre sentíem sons que ens recordaven a la pluja, el vent; i miràvem imatges de la formació de l’univers, els planetes… Una sessió que ens recordava molt als sons propis dels monges budistes que podem trobar al continent Asiàtic.

El dimecres a la tarda, tocava fer un taller més relacionat amb el continent europeu, concretament amb Espanya. Endevineu de què es pot tractar…?

Doncs van venir uns experts a fer-nos una sessió de sevillanes i ball flamenc! Ens vam dividir en dos grups, i vam convertir el vestíbul en un Tablao Flamenco! Que bé ens ho vam passar amb la música i l’art que van portar els monitors de ball!

El dijous era el torn d’Amèrica. Vam decidir fer, durant tot el matí, unes sessions d’un esport que està molt de moda avui dia i que prové d’aquest continent, el CROSSFIT!

Les nostres educadores l’Ana i la Sara, com a expertes en la matèria, van dissenyar i adaptar una sessió de Crossfit per a cada aula i, tot i que va ploure, res ens va aturar. Vam convertir l’aula 6 en un gimnàs ple de pilotes, barres… i fins i tot un DJ en directe! Va estar ficant música d’allò més motivant mentre els nens i nenes anaven fent els exercicis que les nostres dinamitzadores explicaven. Un matí molt actiu i divertit!

Finalment, el divendres a la tarda, ens van fer una sessió de perruqueria i manicura, que va anar a càrrec de les noies del PCPI de perruqueria de l’institut Camps Blancs. Ens van pintar les ungles, fer pentinats, pintar el cabell… Tot un munt de tècniques de bellesa i estètica que van gaudir tots els nens i nenes, sentint-se com a un saló de bellesa.

A més, durant tota la setmana, les aules van anar elaborant treballs manuals relacionats amb la llegenda de Sant Jordi, per poder posar-les al vestíbul. D’aquesta manera tota l’escola està decorada amb objectes típics d’aquest dia tan bonic i podem continuar recordant, durant més temps, com ens agrada aquesta festa.

Us deixem aquí sota un carrusel amb fotos per a què veieu que bé ens ho vam passar durant tota la setmana. Una forta abraçada!