CONEIXENT A PAU CASALS

Novembre acostuma a oferir-nos la primera sortida de centre, sempre l’esperem amb molta il·lusió perquè ja han passat molts mesos des de l’última vegada que vam agafar un autocar per gaudir d’una jornada tots junts descobrint quelcom nou, lúdic i interessant. Aquesta vegada ha estat visitar el Museu Pau Casals, al Vendrell i, com sempre, ha estat una experiència fantàstica.

La casa d’estiueig que el nostre estimat músic, missatger de la pau mundial, es va fer construir a principis del segle XX i en la que finalment va viure fins l’any 1939, temps d’exili… ara és un museu que té com a missió conservar, preservar i difondre la seva vida i la seva obra a través de l’extens patrimoni artístic i documental que s’hi conserva. Els nostres alumnes van poder gaudir d’una visita guiada pel Francesco, que d’una manera molt entenedora, ens va explicar com vivia Pau Casals, els seus costums, les seves aficions, la seva estimació a la música i sobretot els seus valors com a persona compromesa amb transmetre la necessitat de viure en un món en pau i ensenyar-nos que la vida i la música poden ser la mateixa cosa, que la vida amb música pot ser millor.

Per això, la Laura, violoncel·lista del museu, va voler que visquéssim una activitat, que de ben segur, no es repetirà molt sovint en les nostres vides. Ens va posar un violoncel a les nostres mans i sota la seva atenta mirada ens va deixar interaccionar amb aquest instrument de corda tan impressionant i que tantes vegades Pau Casals havia tocat per deixar-nos un legat musical que des d’ara aprendrem a escoltar amb més coneixement i estimació. El violoncel va sobreviure i aquests dies l’hem reproduït en un bonic mural que llueix a l’entrada de l’escola, Pau Casals tocant-lo i recordant-nos aquesta meravellosa vetllada.

Seguidament, vam fer una caminada pel Passeig marítim del Vendrell amb un temps esplèndid, veient el frontal de mar que Pau Casals segurament havia visionat tantes vegades i obrint gana per menjar els nostres entrepans de dia excursionista… Bé, us deixem un recull d’imatges per gaudir-les i comentar-les amb els vostres fills i filles.
CLICA AQUÍ PER VEURE LES FOTOS DE L’EXCURSIÓ