HEM PARTICIPAT A LA FESTA DE LA INCLUSIÓ, FESTA PER A TOTHOM!!!

El darrer 21 d’octubre, la nostra escola va aportar el seu granet de sorra a la “Festa per a tothom” organitzada per l’Ajuntament i la Comissió per a la Inclusió de Gavà, integrada per entitats i associacions de l’àmbit social, educatiu, esportiu, d’oci i persones sensibilitzades per un objectiu comú: aconseguir que les pràctiques inclusives envers a les persones amb diversitat funcional sigui una realitat en el nostre municipi i que esdevinguin cada vegada més visibles i properes a tots els nostres ciutadans.

Per això, en un solejat matí de diumenge, tots i totes que es van apropar al Parc de la Torre Lluc van poder gaudir d’un itinerari d’activitats on no van faltar tallers plàstics familiars, proves esportives com el bàsquet, circuits de bicis adaptades per posar-se al lloc de l’altre amb handbikes, tricicle “trike”, tàndem i circuit cívic i de destresa amb cadira de rodes, gimcanes, taller de pintura, taller de braille i material sensorial per a nens i nenes amb disfunció visual que va dinamitzar la nostra col·laboradora del centre de recursos del programa educatiu de la ONCE, Ana Gómez. Li agraïm molt la seva aportació, la vam poder acompanyar i us podem assegurar, que per segon any consecutiu, les seves explicacions i classes pràctiques van ser molt educatives tant per als nens i nenes com per als adults que es van apropar a l’estand.

Molt interessant, i una de les aportacions més educatives de la jornada, va ser la presentació de la Maleta Pedagògica Inclusiva on a través del conte de “La Mimi i La Jirafa” l’anàvem descobrint i que, des d’ara, totes les escoles la podran gaudir i aprofitar per ensenyar actituds i valors que ens facin més inclusius des de la infància.

També alguns docents, vam poder assistir a l’acte del 16 d’octubre al Nou Espai Sant Jordi on es va abordar la formació postobligatòria amb la ponència “Reptes de futur” i una taula rodona al voltant de la “Vida independent. Experiències d’habitatge”

El mateix diumenge 21, Adisga i Sis Sis Dos van organitzar la “1a Cursa solidària i inclusiva” on esperem que l’any vinent sigui encara més participativa com en tot el que es pugui anar programant en aquesta línia.