ARRIBA LA PRIMAVERA I AMB ELLA LA SETMANA CULTURAL

Bon dia, famílies

Com ja sabeu, amb motiu de la festa de Sant Jordi, cada any celebrem a la nostra escola la Setmana Cultural. Durant tota aquesta setmana hem estat fent activitats i realitzant tallers ambientats en una temàtica concreta. Aquest any hem escollit el tema de LA NATURA.

Cada tarda, les diferents aules han estat elaborant una creació literària, amb aquesta temàtica, per després decorar el nostre pati. Poesies que surten de la boca de dracs, decoracions amb estampacions, núvols de paraules amb diferents formes, atrapa somnis… tot plegat per donar-li a la nostra escola un aire de natura i primavera.

El matí del dimarts va estar destinat a crear un nou personatge que ens acompanyarà tot el que queda de curs: Una espantaocells pel nostre hort! Així doncs, en grups flexibles, ens vam barrejar tots, el professorat i els alumnes, per elaborar, en diferents tallers, les parts de la nostra amiga:

Va haver-hi un taller per decorar el seu cap, amb teles i contes per fer-li trenes i posar-li un cabell vistós i divertit; un altre taller estava destinat a elaborar la roba de la nostra nina, estampant pintura amb esponges de diferents formes; i, per últim, vam pensar que aquest espantaocells havia de portar un cistell ple de floretes, per guarnir més encara la seva posada en escena, però aquestes flors no són unes flors qualssevol, vam fer flors sostenibles, elaborades amb ampolles de plàstic que hem reutilitzat i pintat amb esprai, una cucada!!

Mireu com ha quedat!!

A més d’aquests tres tallers, vam fer dos més, que comptaven amb persones molt especials. I és que, per part de les famílies, vam tenir dos convidats. D’una banda, l’Ana, mare de l’Enea, ens va fer una classe magistral de com elaborar bombes de bany! Amb bicarbonat, àcid cítric, aigua i olis essencials, vam poder gaudir d’un taller molt divertit i manipulatiu, per després poder-nos endur a casa les nostres bombetes i fer-nos un bon bany relaxant. D’altra banda, en Rafel, pare de l’Anna, ens va fer una demostració pròpia d’un jardiner professional sobre com preparar la terra i fer jardineres per poder plantar correctament al nostre hort de l’escola.

Què divertit i quina experiència més maca vam viure amb ells!

Dijous al matí, totes les classes van aprofitar per veure com estava la nostra ciutat florida. Amb motiu d’una exposició fotogràfica que farem al vestíbul, cada aula va fer una excursió per trobar la foto més maca que representés la primavera a Gavà. Han sortit fotos increïbles!

Per acabar la setmana cultural, divendres a la tarda, vam comptar amb la presència d’un exalumne molt estimat a l’escola, el Raimon. Aprofitant el seu ofici com a jardiner, vam passar una tarda de sol al jardí, plantant petites plantetes amb la seva ajuda. Ens va ensenyar com plantejar una bona plantació, de quina manera trasplantar, regar i cuidar el nostre jardí. Vam aprendre moltes coses que no sabíem, va ser una sort poder contar amb ell!

Tot seguit us deixem una sèrie de fotos de tota la setmana, esperem que les gaudiu!