ANEM D’EXCURSIÓ AL MUSEU “LA RAJOLETA”

Bon dia famílies,

El passat 25 de maig va tenir lloc l’excursió del tercer trimestre. Tota l’escola vam anar a visitar els museus Can Tinturé i la Rajoleta, a Esplugues de Llobregat.

Durant la dècada dels anys 80 va arribar a Esplugues la fàbrica de ceràmica Pujol i Bausis, més coneguda com la Rajoleta. Ara, aquesta antiga fàbrica del segle XX s’ha convertit en un museu que es pot visitar i el qual vam tenir la sort de poder recórrer per dintre i fer una petita visita pels antics llocs on es feia la ceràmica.

Vam fer dos grups, un va fer una activitat més sensorial on es va poder olorar, tocar i veure tota mena de rajoles, amb relleu, sense i de diverses formes. Va ser una experiència molt adequada pels nois i noies de l’escola i on van poder gaudir i conèixer millor el món de la ceràmica.

L’altre grup va fer una visita per l’antiga fàbrica mentre la monitora anava explicant tota la història i el procés en passar del fang a la rajola. Com elaboraven el fang, el coïen al forn, i després pintaven aquells dibuixets tan macos i tan característics de les rajoles. La visita va estar molt entretinguda, baixant, fins i tot, fins al forn de la fàbrica, passant per una porta molt i molt petita, on gairebé solament podien entrar els nens drets. Va estar molt interessant saber com arriben les rajoles a casa nostra, a la paret dels nostres lavabos o cuines.

En acabar tant una visita com l’altre, va arribar el moment de fer un taller. I un taller on vam poder agafar, pintar i decorar amb motlles la nostra pròpia rajola de fang, per després emportar-nos-la a casa. Amb un motlle que recordava a les flors, ens va ser molt fàcil i divertit poder decorar la nostra rajoleta amb diversos colors i formes! Van quedar precioses!

Us deixem aquí unes quantes fotografies perquè podeu veure com va anar aquell dia!

Una abraçada molt forta, ens veiem al festival!!!