CFGS EDUCACIÓ INFANTIL
El Cicle Formatiu de Grau Superior en Educació Infantil et permetrà adquirir les competències necessàries per a educar infants en la seva primera etapa formativa, dels 0 als 6 anys. Si t’agrada treballar amb nenes i nens, crear activitats d’oci o realitzar activitats relacionades amb l’educació per a infants, aquest Cicle Formatiu és per a tu!
Demana’ns més informació!
Vols visitar el nostre centre o obtenir més informació d’aquest Cicle Formatiu? Contacta amb nosaltres! Respon al següent formulari i ens posarem en contacte per a resoldre qualsevol dubte.
Competència general
Dissenyar, implementar i avaluar projectes i programes educatius d’atenció a la infància en el primer cicle d’educació infantil en l’àmbit formal, d’acord amb la proposta pedagògica elaborada per un Mestre amb l’especialització en educació infantil o títol de grau equivalent, a tota l’etapa en l’àmbit no formal, generant entorns segurs i en col·laboració amb altres professionals i amb les famílies.
Competència professionals, personals i socials
- Programar la intervenció educativa i d’atenció social a la infància a partir de les directrius del programa de la institució i de les característiques individuals, del grup i del context.
- Organitzar els recursos per al desenvolupament de l’activitat responent a les necessitats i característiques dels nens i nenes.
- Desenvolupar les activitats programades, emprant els recursos i estratègies metodològiques apropiades i creant un clima de confiança.
- Dissenyar i aplicar estratègies d’actuació amb les famílies, en el marc de les finalitats i procediments de la institució, per millorar el procés d’intervenció.
- Donar resposta a les necessitats dels nens i les nenes, així com de les famílies que requereixin la participació d’altres professionals o serveis, utilitzant els recursos i procediments adequats.
- Actuar davant contingències relatives a les persones, recursos o mitjans, transmetent seguretat i confiança i aplicat, en el seu cas, els protocols d’actuació establerts.
- Avaluar el procés d’intervenció i els resultats obtinguts, elaborant i gestionant la documentació associada al procés i transmetent la informació amb la finalitat de millorar la qualitat del servei.
- Mantenir actualitzats els coneixements científics i tècnics relatius a la seva activitat professional, utilitzant els recursos existents per a l’aprenentatge al llarg de la vida.
- Actuar amb autonomia i iniciativa en el disseny i realització d’activitats, respectant les línies pedagògiques i d’actuacions de la institució en la que desenvolupa la seva activitat.
- Mantenir relacions fluides amb els nens i les nenes i les seves famílies, membres del grup o s’estigui integrat i altres professionals, mostrant habilitats socials, capacitat de gestió de la diversitat cultural i aportant solucions a conflictes que es presentin.
- Generar entorns segurs, respectant la normativa i protocols de seguretat en la planificació i desenvolupament de les activitats.
- Exercir els seus drets i complir amb les obligacions que es deriven de les relacions laborals, d’acord amb el que s’estableix en la normativa vigent.
- Gestionar la seva carrera professional, analitzant oportunitats d’ocupació, autoocupació i aprenentatge.
- Crear i gestionar una petita empresa, realitzant estudis de viabilitat de productes, de planificació de la producció i de comercialització.
- Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i de responsabilitat.
Qualificacions professionals incloses en el títol
- Establir i mantenir relacions fluides amb la comunitat educativa i coordinació amb les famílies, l’equip educatiu i amb altres professionals.
- Programar, organitzar, realitzar i avaluar projectes i activitats adreçades a infants de zero a sis anys en el marc de la intervenció educativa del centre i del grup d’infants.
- Desenvolupar programes d’adquisició i entrenament en hàbits d’autonomia i salut, i programes d’intervenció en situacions de risc.
- Promoure i implementar situacions de joc com a eix principal de l’activitat i del desenvolupament bàsic de l’infant.
- Desenvolupar els recursos expressius i comunicatius del nen i la nena com a mitjà de creixement personal i social.
- Desenvolupar accions per afavorir l’exploració de l’entorn a través del contacte amb els objectes: relacions del nen o nena amb els seus iguals i amb les persones adultes.
- Definir, seqüenciar i avaluar aprenentatges, interpretant-los en el context del desenvolupament infantil de zero a sis anys.
Distribució horaria del cicle
Primer curs
Mòdul Professional |
Hores |
Unitats Formatives |
Hores UF |
01. Intervenció amb famílies i atenció als infants en risc social | 99 | UF1: Intervenció socioeducativa amb infants en risc social | 50 |
UF2: Intervenció socioeducativa en famílies | 49 | ||
02. Didàctica de l’educació infantil | 165 | UF1: Contextualització de la intervenció educativa en infants de 0 a 6 anys | 33 |
UF2: Planificació dels espais, els temps i els recursos en educació infantil | 22 | ||
UF3: Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit formal | 77 | ||
UF4: Disseny de projectes i activitats educatives en l’àmbit no formal | 33 | ||
03. Autonomia personal i salut infantil |
132 | UF1: Atenció i cura alimentació infants | 26 |
UF2: Atenció i cura activitat i descans dels infants | 22 | ||
UF3: Atenció i cura de la higiene dels infants | 22 | ||
UF4: Programació hàbits autonomia personal | 40 | ||
UF5: Intervenció situacions salut d’especial dificultat | 22 | ||
04. El joc infantil i la seva metodologia |
165 | UF1: El joc i les joguines | 43 |
UF2: Disseny projectes intervenció d’oci i lleure educatiu | 61 | ||
UF3: Implementació activitats d’oci i lleure | 61 | ||
06. Desenvolupament cognitiu i motor (DCM) |
132 | UF1: Intervenció en desenvolupament sensoperceptiu | 20 |
UF2: Intervenció en desenvolupament motriu | 20 | ||
UF3: Intervenció en desenvolupament cognitiu | 30 | ||
UF4: Intercenció primerenca | 20 | ||
UF5: Pràctica psicomotriu | 42 | ||
07. Desenvolupament socio-afectiu |
99 | UF1: Intervenció en el desenvolupament socio-afectiu | 49 |
UF2: Intervenció en el desenvolupament social | 50 | ||
10. FOL |
66 | UF1: Incorporació al treball | 33 |
UF2: Prevenció de riscos laborals (33 hores) | 33 | ||
TOTAL | 858 | ||
Tutoria | 33 | ||
TOTAL PRIMER CURS |
891 |
Segon curs
Mòdul Professional |
Hores |
Unitats Formatives |
Hores UF |
05. Expressió i comunicació |
198 | UF1: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió verbal | 44 |
UF2: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió rítmico-musical | 31 | ||
UF3: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió lògic-matemàtic | 31 | ||
UF4: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió gestual | 31 | ||
UF5: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació a traves de les TAC | 20 | ||
UF6: Intervenció en el desenvolupament de la comunicació i expressió plàstica | 41 | ||
08 Habilitats socials | 132 | UF1: Habilitats comunicació | 66 |
UF2: Dinamització de grups | 66 | ||
09 Primers auxilis | 66 | UF1: Recursos i trasllat accidentat | 22 |
UF2: Suport vital bàsic (SVB) | 22 | ||
UF3: Atenció sanitària d’urgència | 22 | ||
11. EIE |
66 | UF1: Empresa i iniciativa emprenedora | 61 |
12. Projecte d’atenció a la infantesa |
231 | UF1: Intervenció en desenvolupament sensoperceptiu | 20 |
TOTAL |
693 | ||
Tutoria | 33 | ||
TOTAL SEGON CURS |
726 | ||
13. Formació en centres de treball | 449 |
Durada lectiva del cicle (2.000 hores) | Primer Curs | 858 | |
Segon Curs | 693 | ||
Formació en Centres de Treball | 449 | ||
Tutories | 66 |
Descobreix l’Instagram de l’Acadèmia Martínez!