cropped-mans-pintades-grisBenvinguts a la ZER del Solsonès

LA IL·LUSTRADORA MERCÈ GALÍ AMB ELS ALUMNES DE P5 i CI

El passat divendres 20 d’abril, la colla de P5 i CI de la ZER va poder gaudir de l’animació lectora de la Mercè Galí.

En aquesta ocasió, la Mercè ens va parlar de les diferents tècniques que utilitza, i com combina els elements amb relleu, els colors, les textures, els papers, el traç del llapis… Finalment ens revela que utilitzant les tecnologies aconsegueix unificar-ho tot en una única làmina. Gràcies a aquesta combinació i explosió d’imaginació acaba plasmant en el full una intencionalitat plena de vida on les seves il·lustracions cobren vida.  A més, ens va explicar que moltes vegades ha de fer un treball de camp per poder saber-me més i ser més curosa amb les il·lustracions que ha de fer. També ens confessa que en alguna ocasió ha incorporat dibuixos de la seva neboda.

Després de conversa i explicar algunes de les seves il·lustracions, la Mercè, comença a crear un personatge inventat amb l’ajuda dels infants, el qual s’ha anomenat “Guepop”. El “Guepop” és un animal mig guepard mig pop, té vuit potes amb sabates diferents i el seu mecanisme de defensa és la seva pròpia femta. Aquesta femta té pèl, punxes i és de color blau. Quan algú el vol atacar començava a disparada la caca, així ell es pot protegir i fugir ràpidament. El que no ús hem dit és que el nostre personatge s’ha inventat després que expliqués el conte Tot el que sé de la caca.

I per acabar va signar algun llibre.

En finalitzar l’animació lectora tota la colla vam anar al parc dels jubilats a jugar i a gaudir d’un divendres molt primaveral. Allà vam jugar una estona i vam poder esbargir-nos fins que van arribar els pares. Alguns ho van allargar fins ben entrada la tarda… i és que l’ocasió ho valia!!

SHERLOCK HOLMES

Last Thursday, pupils from Zer del Solsonès went to the library of Solsona, to see a theater play called “Sherlock Holmes”.

Here, there is a brief synopsis about the play:

Sherlock Holmes’ granddaughter read in the newspaper that the Crown Jewels had been stolen from the Tower of London, and that there were a reward of £50,000 for their recovery. Just as she was thinking about how she was going to find them, she received a letter and a clue. It was an opportunity not to be missed. She decided to follow the clue which took her on a journey around London. On the way she met a policeman, Policeman Plod, who was also looking for the Crown Jewels. Our pupils had to discover who had stolen the jewels of the Crown. During the play, our students enjoyed with Sherlock’s adventures around the capital of United Kingdom, and discover more about London’s famous people and places. From the London Eye to the underground, our students were asked to jump on board and solve the crime of the century!

As teachers, we think that theatre is a great way to learn. Going to the theatre teaches the society about people, places, and ideas to which we would not otherwise be exposed. Learning in a theatrical setting makes learning fun.

L’escola de Lladurs torna a participar al videoMAT2018

El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.
Aquest any i per 6è curs consecutiu, la nostra escola torna a participar al videMAT2018.
El nostre repte era fabricar un aparell per tal de poder saber l’edat dels arbres. Per fer-ho ens vàrem centrar en un bosc de pinasses proper a l’escola.
El resultat el podeu visualitzar als vídeos adjunts. Hi trobareu el vídeo de 3′ que participa al videoMAT i també una versió una mica més extensa.
Desitgem que us agradi el treball realitzat i us recordem que a partir del 17 d’abril s’obre la votació del públic. Us animem doncs a què ens feu molts “likes”

videoMAT2018

 Versió ampliada

A partir del dimarts 17 d’abril, podeu donar-nos el vostre “Like”, si ho creieu oportú. Gràcies

Jaume Copons i Liliana Fortuny

 

La colla de tercer va tenir la oportunitat de crear un conte propi acompanyats per l’escriptor Jaume Copons i la il·lustradora Liliana Fortuny.

Van començar explicant-nos què calia per crear un conte: pensar uns personatges, triar un nom per cadascú, escollir-ne el protagonista i fer una pluja d’idees de què els hi passarà; finalment, escollir un desenllaç.

Així va ser com vam crear el conte: ” EL DIA QUE EN HOPS SURT DE CASA ” i mentre el Jaume ens ajudava a crear el conte, la Liliana il·lustrava allò que anavem decidint.

 

 

Maite Carranza

El dia 5 d’abril els alumnes de CS de la ZER vam anar a la biblioteca de Solsona per conèixer Maite Carranza. És escriptora des de fa 32 anys  i ha escrit més de 60 llibres.

Ens va parlar de com es fa un llibre i d’on sorgeixen  les idees per crear aquestes històries. La Maite ens va transmetre amb les seves paraules com ha anat creant mil i una històries al llarg de la seva vida.

Molts dels seus llibres estan il·lustrats de  la mà d’ Agustín Comotto, un argentí establert a Catalunya des de fa molt de temps.

Cada un dels seus llibres tenen una història diferent al darrera: a partir dels seus fills, les seves vivències, de viatges,… l’escriptora crea un univers de relats plens de fantasia. Ha escrit llibres inspirats en els seus fills com El Maurici, La princesa Sofía o la col·lecció “Víctor Yubacuto” on el protagonista és el seu fill petit.

La Maite Carranza  s’ha inspirat en  escriure narracions divertides com un manual per entendre els adolescents: Vols ser el nòvio de la meva germana?  o en la col·lecció de “Víctor ” un nen de  6è de primària que  viu moltes aventures amb els seus amics: Víctor i els vampirs, Víctor i els Neandertals, ….També escriu per a  públic adult llibres com El fruto del Baobab, Sin invierno entre d’altres.

6a exposició de maquetes de ciència de l’escola de LLadurs

https://photos.app.goo.gl/aCTjJk7pJmAfI5of2El passat dilluns alumnes, mares, pares i mestres ens vam reunir al l’edifici dels serveis educatius de Solsona per tal de inaugurar la 6a exposició de maquetes de ciència de la nostra escola. A l’exposició es poden contemplar les diferents maquetes que els nostres alumnes han exposat davant dels companys. Com es pot veure, el nivell va augmentant any rere any, alhora que els alumnes van adquirint més desimboltura per tal d’exposar un tema que s’han preparat a consciència i del qual en són els autèntics experts. La progressió dels alumnes està essent realment meteòrica.

Es va aprofitar l’exposició per tal que els alumnes i les famílies pugessin fer-ne una valoració, de tal manera que puguem incorporar modificacions o millores per tal que el projecte adquireixi una millor solidesa, si cal.

Amb l’exposició tanquem el projecte per aquest curs i recollim totes les aportacions que ens han fet arribar.

L’exposició restarà oberta en horari de Serveis Educatius fins a final de curs. Us convidem a què hi feu una ullada. No us decebrà!

Totes les naquetes amb detall

També podeu accedir a l’àlbum que el mateix Servei Educatiu ha fet de les maquetes amb tots els detalls.

JORNADA DE PORTES OBERTES-LA COMA-MARÇ 2018

El passat dissabte a l’escola de La Coma es va dur a terme una jornada de portes obertes per donar a conèixer l’escola a les famílies interessades en matricular-hi els seus fills i filles.

Van rebre als assistents els/les alumnes de l’escola i ho van fer animant-los a participar dels tallers que podrien encetar un dia qualsevol de classe, mandales amb objectes, construccions en equilibri i el joc del cotxes.

Seguidament, els mateixos alumnes van oferir una visita guiada per les diferents estances de l’escola explicant les zones que les conformen, així com les tasques que s’hi realitzen. Llegir més»

MIRÓ I… LA MONA

Els nens i les nenes de l’Escola Aiguadora estem treballant les obres d’en Joan Miró. No només pintava, també feia escultures, tot sempre ple de colors, amb formes que coneixem i amb línies primes i gruixudes. Li agradava molt treballar amb colors vius com el vermell, el blau, el verd o el groc.

A l’escola ens hem informat molt de qui era l’artista Joan Miró; hem mirat les seves obres i fins i tot les hem reproduït! Amb ceres, amb pintures, fent esbossos…, de totes les maneres!

I l’última reproducció, i la més espectacular, ha estat la mona que hem fet amb la mirada d’en Miró: hem obert i farcit el pa de pessic, amb crema, melmelada o xocolata -segons els nostres gustos i preferències-, hem posat una capa a sobre d’un sucre que sembla plastilina i que ara està molt de moda a les pastisseries: la “fondant”. I a sobre d’aquesta base de fondant hi hem fet el nostre propi disseny inspirats en Miró, amb fondant de colors que més utilitzava aquest artista.

Ens han quedat unes mones ben mones! I de ben segur que ben bones també! Nyam-Nyam!

Bones vacances i bon profit!

ARAN CORBERA SOROLLA GUARDONADA AMB EL 1r PREMI DEL SAMBORI

Dijous 15 de març Solsona va acollir l’acte de lliurament del Premi Sambori Òmnium 2018 de la Demarcació de la Catalunya Central, on els alumnes dels diferents centres educatius participen amb el seu treball de narrativa.

L’acte es va celebrar al Centre Cívic Xavier Jounou de Solsona, i va ser organitzat per les seus d’Òmnium de les demarcacions del Berguedà, Bages – Moianès i del Solsonès.

El premi Sambori és un premi de narrativa en català dirigit als alumnes de primària, secundària, i batxillerat de tos els Països Catalans  (Principat, La Franja, Andorra i Catalunya Nord), que té com a objectiu promoure la participació i difondre l’ús del català dins de l’àmbit escolar. Hi ha 6 categories: Cicle Inicial (1r i 2n ), Cicle Mitjà (3r i 4t), Cicle Superior (5è i 6è), Primer cicle de Primària (1r i 2n d’ESO), segon cicle d’ESO (3r i 4t d’ESO), Batxillerat i Cicles formatius. Llegir més»

4t dia al CdA D’Empúries

Record del CdA d’Empúries 2018

Avui ha estat el darrer dia al Camp d’aprenentatge. Hem anat al Museu de l’anxova i la sal. Interessant com tot el que hem fet aquests dies. Ens acomiadem de la Rosa i de la Xon que ens han acompanyat aquest dies i que ens han contagiat la seva passió per la natura, per la història i per aquest racó de Catalunya que ja és una mica nostre també. Tenim ganes de tornar a casa però s’ha fet molt curt ,tot plegat. 

3r dia al CdA d’Empúries

Avui hem visitat una de les zones emblemàtiques de la zona, els aiguamolls de l’Empordà, una zona humida, rica en diversitat d’ecosistemes on hem pogut observar una gran quantitat d’aus i  altres animals i plantes que conviuen a la zona en aquesta època de l’any. Hem començat la ruta al Mas Matà. Amb els binocles penjats al coll i els quaderns de camp i hem iniciat el recorregut per descobrir i observar la flora i fauna tan rica en aquesta zona.

Hem vist com anellaven ocells i els hem pogut alliberar després d’anotar-ne les dades de creixement .

Hem observat, corbs marins, cigonyes, martinets, gavians, diferents espècies d’ànecs, cabussons i cabussets, flamencs, polles d’aigua, bernats pescaire, oques egípcies, daines, cavalls de la Camarga, tortugues,…

Hem acabat al Cortalet repassant tot allò que hem vist i viscut. A tots se’ns ha fet molt curta l’estada en aquest Parc natural.

2n dia al CdA Empúries

Avui ha estat un dia molt intens. Ens hem endinsat en el món grec de la mà dels éssers mitològics i la majestuosa ciutat d’Emporion. Hem recorregut la ciutat grega amb els ulls d’en Màrius, un nen de 9 anys que va viure fa milers d’anys en aquesta ciutat. Més tard hem avançat uns centenars d’anys, visitant Emporiae, la ciutat Romana que hi ha adjunta. Hem escoltat les aventures dels éssers mitològics de l’època i les característiques arquitectòniques d’aquestes dues civilitzacions que van conviure més anys del que ens pensàvem. Hem completat el matí amb la visita al museu que acompanya els dos jaciments. Llegir més»

1r dia CdAprenentatge Empúries

Avui és el primer dia d’estada al Camp d’aprenentatge. Ha estat molt interessant i profitós. Hem aprés moltes coses sobre la duna de l’Escala i la importància de la seva conservació.

A través d’una activitat amb GPS hem conegut els elements d’aquest ecosistema tant els autòctons com els invasors. Hem entès la importància de conservar el nostre patrimoni.

DIA DE L’ARBRE-LA COMA

El passat dijous dia 1 de març vam anar a plantar arbres a les guixeres de la fàbrica Knauff a Guixers. És una activitat que fem cada any i que ens agrada molt perquè ens permet veure els progressos dels arbres que hem anat plantant. Alguns de nosaltres hi tenim el pare i la mare que treballen a la Knauff. També ens agrada visitar la fàbrica, és tan gran! Ens deleix posar el dit dins la pasta de guix i portar el didal una bona estona; si ens deixessin hi posaríem el braç fins el colze.

Aquest any ha estat una mica diferent perquè hem rebut la visita dels periodistes de TV3 que ens han entrevistat. Estàvem una mica nerviosos, però sembla que ens n’hem sortit prou bé.

Us deixem l’enllaç per tal que ho comproveu al minut 21.07.

 

ELS/LES ALUMNES DE LA COMA FAN UNA DONACIÓ UNICEF PELS REFUGIATS SIRIANS

A La Caixa de St LlorençEl passat divendres els alumnes de La Coma van ingressar al compte d’UNICEF els diners que van recollir de la venda de decoracions nadalenques. Els/les alumnes van escriure i representar una obra teatral inspirada en l’acolliment de famílies refugiades, concretament el drama dels refugiats sirians. També  van fer unes decoracions nadalenques que es van vendre aquells dies amb la intenció de recollir diners pels refugiats. La responsable de Cooperació i emergències d’UNICEF Catalunya ens ha agraït aquest donatiu que, sens dubte diu, contribuirà a millorar les condicions de vida de nens i nenes que viuen en una situació tan difícil.

Ha estat una experiència Decoracions nadalenquesenriquidora i realment ens fa pensar en tot el que tenim i que amb poca cosa podem ajudar als que més ho necessiten.

 

 

 

Obra de teatre

UNES ALTRES JORNADES LITERÀRIES A LA CARRAL

Els passats 22 i 23 de febrer, tots els alumnes i mestres de la ZER El Solsonès, ens vam trobar a La Carral per participar un any més en les tradicionals Jornades Literàries, i ja en van divuit.

Els infants van gaudir de diferents tallers preparats pels mestres: contes, cançons, entrevistes, edició de la revista, animalades, videoclips… En aquests tallers s’ha treballat, entre altres aspectes, la comunicació oral i escrita amb la intenció que els alumnes poguessin expressar, interpretar, comunicar pensaments, fets, opinions, emocions, fent servir diferents suports i formats i a més fent-ho de manera creativa i divertida. Altres aspectes treballats han estat l’adquisició de destreses i aplicacions digitals. I evidentment s’ha treballat l’autonomia i la iniciativa personal.

Dijous a la tarda ens va visitar la contacontes  Patrícia Mc Gill, La Patricia és una dona polifacètica, es va llicenciar com a actriu, ha conreat el cant, la dansa clàssica i contemporània, l’expressió corporal i la pantomima.  A la Carral va dur a terme unes de les activitats amb les que gaudeix més, narrar contes i històries. Ho va fer d’una manera tant divertida que ens va fer gaudir molt.

Com ja vam fer l’any passat els alumnes de sisè, van fer de periodistes i van ser els encarregats de muntar la revista Especial Jornades Literàries. Revista que es va  lliurar als diferents col·laboradors i membres de la Comunitat Educativa: famílies, mestres, Ajuntaments… en finalitzar les jornades. Aquesta revista la podeu trobar a la pàgina web de la ZER.

Com a novetat, aquest any, el vídeo de cloenda de les jornades, ha anat a càrrec dels alumnes de cinquè que han creat un format similar al del famós programa de TV3 “El foraster” i que l’han titulat “El foraZER”.

A part dels tallers, vam poder compartir moments  amb els altres companys de la ZER: joc lliure, jocs de nit, els àpats, convivència a les habitacions…

Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els que han fet possible, un any més les jornades: alumnes, famílies, mestres, AMPA, Ajuntaments de les nostres Escoles, el Consell Comarcal i al personal de La Carral.

Han estat unes Jornades Literàries molt intenses i profitoses.!!

RESUM DE LES ACTIVITATS DELS TALLERS

P4 – LA PORTA MÀGICA DELS MINIMONS
 CI-1 – ALL TOGETHER NOW
 CM – MÉS ANIMALADES  
 ÀLBUM DE FOTOS  

 

Carnaval a Lladurs

 

Per fi arriba el dia… els nervis de la nit abans del carnaval no deixen dormir als nostres alumnes. Les preguntes i dubtes envaeixen els seus pensaments: Tot està a punt? Quines ganes d’ensenyar la meva súper disfressa! Els agradarà als meus companys/es? Aniran els mestres també disfressats? L’emoció perquè arribi l’endemà i aixecar-se el primer del llit per començar-se a preparar i que no falti cap detall a la disfressa, fa que sigui un matí força mogudet a casa.
Arriba el moment tan esperat… s’obre la porta de l’escola i s’endinsen cap a un dia  ple d’imaginació, disbauxa, música, colors… Avui no hi ha petits, ni grans, ni mestres. Avui tots som allò que volem ser darrera de la nostra disfressa.
Avui formem una sola comparsa on regnen els somriures de cada un de nosaltres, l’amistat, el compartir i les ganes de gaudir de cada moment.
 
Comencem el dia amb una desfilada de disfresses. Els nens i nenes hi han posat moltes ganes ja que estava en joc l’entrega de cinc premis: la disfressa més divertida, la més casolana, la més original, a la millor desfilada i la més esbojarrada. Després arribava el moment de moure’ns i ballar. Això de ballar cansa una mica i hem recuperat forces amb l’esmorzar: pa amb tomàquet i botifarres!!
https://photos.app.goo.gl/0q3ouvHUha15jhOA2Un cop agafades les forces ja podem anar al pati a fer ballar els caps grossos i els gegants!
Per acabar el matí hem fet esclatar les pinyates que han acabat de donar el toc de color i sorpreses a la nostra festa.
Però… no s’acaba aquí!! A la tarda encara seguíem amb un taller de caps grossos on cada nen/a ha pogut crear-ne el seu propi. D’aquesta manera hem posat punt i final fins l’any que ve. Ha estat un dia molt intens.
L’espera d’aquest dia ha valgut la pena. Ara els nostres nens i nenes ja tanquen els ulls esgotats tot recordant el carnestoltes viscut a l’escola.
Si obriu el nostre llibre de cuina hi trobareu les receptes més eixelebrades: