Sortida d’alumnat d’Aula d’Acollida i USEE a Lleida

El dia 30 de maig, el grup d’alumnat de l’Aula d’Acollida i de la USEE vam fer una sortida a Lleida amb l’objectiu de conèixer diferents espais culturals referents a la ciutat tot interactuant amb  la resta de companys i practicant les estructures lingüístiques i el vocabulari específic treballat prèviament a l’aula.

Portada

En primer lloc, vam fer una visita guiada pels diferents espais de la Biblioteca Pública, on ens van explicar el funcionament de la Xarxa de Biblioteques de Catalunya i com ser-ne usuari.  Tot seguit, vam visitar el Rectorat de la Universitat per admirar l’escultura de l’entrada i els dos claustres interiors.

A continuació, vam passejar fins al carrer Major per poder contemplar la Catedral Nova, la mostra de bolets, ubicada al pati de l’Institut d’Estudis Ilerdencs. Aprofitant que érem per la zona, vam arribar-nos fins a la Casa dels Gegants i al soterrani de la Paeria, on hi ha les antigues presons.

Seguidament, vam arribar fins a la plaça Sant Joan per agafar l’ascensor que ens va dur al peu de la Seu Vella. Des d’allí, ens vam dirigir cap al Dipòsit del Pla de l’Aigua, conegut també com la Catedral de l’Aigua  per ser l’espai patrimonial més admirat de la ciutat. Sota el mestratge d’un guia vam descobrir la singularitat del Dipòsit i els Pous de Gel.

Va ser un matí diferent i els alumnes van expressar la seva sorpresa i satisfacció, ja que desconeixien l’existència d’aquestes instal·lacions i el seu ús al llarg de la història.