Acció ambiental a l’Alzinar de Torrefarrera (Let’s Clean Up Europe!)

El dimarts 8 de maig al migdia, alumnes de l’institut Joan Solà vam participar en una acció ambiental de coneixement de l’espai natural l’Alzinar, a Torrefarrera, i en una acció inclosa dins del programa LCUE (Let’s Clean Up Europe – Netegem Europa).

Hi van participar alumnes del Comitè ambiental, com a dinamitzadors de les accions ambientals del centre, alumnes que participen amb l’intercanvi amb Romania “Health and Sustainability through Cultures”, on es tracten aspectes sobre la vida saludable i el reciclatge, i alumnes de 4t ESO D, considerats la classe més neta i endreçada del centre en un concurs previ, que van ser premiats amb una activitat fora de l’aula (vegeu notícia anterior)

En aquesta acció, després d’una petita explicació i un petit refrigeri amb plàtans i maduixes, vam fer una gimcana per conèixer millor la flora i les característiques de l’espai natural, i posteriorment vam participar en una acció de recollida selectiva de residus a l’espai natural i els seus accessos. Els residus recollits van ser dipositats als contenidors municipals corresponents (groc, verd, blau, orgànic) per possibilitar el seu reciclatge. Uns 25 kg de plàstics, 30 kg de fusta i pesos menors de vidre i cartró. Evdentment, les restes del menjar van anar al contenidor d’orgànica.

Va fer molt de sol i ens vam bronzejar tots una mica, i cal felicitar a Comitè Ambiental i alumnes d’ampliació per la seva implicació per millorar el nostre medi natural.

La campanya LCUE s’inscriu en un projecte europeu anomenat “La Setmana Europea de la Prevenció de Residus” que rep el suport de la Comissió Europea des del 2009 Per més informació consulteu www.ewwr.eu i www.arc.cat/setmanaprevencio.

La EWWR és un projecte centrat en la conscienciació de generar menys residus i a fomentar canvi d’hàbits de comportament per prevenir la generació de residus, i és en aquest marc que organitzem aquesta acció de sensibilització. Les imatges del vídeo es projectaran a les xarxes socials, pàgina web i Facebook de l’Agència de Residus de Catalunya i del projecte europeu (EWWR) i específiques de la campanya LCUE, en seminaris nacionals i internacionals i les accions de difusió i promoció de la campanya.