ERASMUS+

L’Institut Tarragona, des dels seus orígens, ha participat en diferents projectes Erasmus.

Fulletó informatiu.

El nostre centre ha obtingut l’ACREDITACIÓ ERASMUS+ en 1a convocatòria l’any 2021. Aquesta acreditació ens assegura la continuïtat en els projectes europeus fins el 2027.

Històric:

ERASMUS+ 2n ANY D’ACREDITACIÓ.

“AIR QUALITY”. Intercanvi a dues bandes amb un centre francès i l’institut Tarragona. L’objectiu és l’estudi de la situació de la qualitat de l’aire a les nostres aules i a Tarragona centre, estudi dels bioindicadors i la valoració de la importància de tenir arbres a les nostra ciutat per compensar la contaminació pel trànsit.

ERASMUS+ 1r ANY D’ACREDITACIÓ. Web any1.

ESTADES DE LLARGA DURADA3 alumnes de Batxillerat han tingut l’oportunitat de gaudir d’una estada d’un mes a Düsseldorf. Allí han viscut amb una família alemanya i s’han integrat a la vida diària de l’escola Freie Christliche Gesamtschule. Posteriorment, tres alumnes alemanys van completar l’intercanvi a Tarragona.

FORMACIÓ DEL PROFESSORAT. formació del professorat del centre a l’estranger durant l’estiu. Continguts relacionats amb impartir certes matèries en anglès, la millora de les TIC i l’aprenentatge basat en projectes.

JOB SHADOWING. una professora del nostre centre ha tingut l’oportunitat de conèixer i aprendre la dinàmica de funcionament, el sistema de docència, metodologia… des de dins d’un centre d’Alemània.

ERASMUS+ KA229 2021-2023. “CLIMATE EMERGENCY IN EUROPE”

L’objectiu d’aquest projecte és analitzar i comparar la situació de l’emergència climàtica en cada país i trobar possibles solucions per a les noves generacions en diferents entorns. L’objectiu final serà la creació d’una campanya a nivell internacional a través d’un canal de Youtube. Aquest cop, l’Institut Tarragona treballarà amb centres de Düsseldorf (Alemanya), Porvoo (Finlàndia) i Koszęcin (Polònia). Properament us enllaçarem la web del projecte.

ERASMUS+ KA1 2020-2021. “UN PASO MÁS EN EL PLURILINGÜISMO A TRAVÉS DE LA EUROPEIZACIÓN”

En continuïtat amb el projecte K1 anterior, el professorat del centre ha presentat un nou projecte de formació. L’objectiu, tal i com ja s’ha explicat, és encaminar el centre a incloure les diferents llengües estrangeres que s’imparteixen al centre en altres matèries no lingüístiques, a la vegada que s’assoleix formació en TIC. La formació s’inicia l’estiu del 2021, degut a les condicions sanitàries de la pandèmia. La web aquí mateix.

ERASMUS+ KA1 2019-2020. “UN PASO ADELANTE EN EL PLURILINGÜISMO A TRAVÉS DE LA EUROPEIZACIÓN”

El professorat del centre rep formació a diferents països de la UE. L’objectiu és encaminar el centre a incloure les diferents llengües estrangeres que s’imparteixen al centre en altres matèries no lingüístiques. Aquest enllaç recollirà la informació.

ERASMUS+ KA229 2018-2020. “ECOTOURISM”

Té com a objectiu l’estudi i la proposta de productes ecoturístics, basats en la innovació, competitivitat i sostenibilitat. Hi participa també Marne (Alemanya i centre coordinador), Ljubljana (Eslovènia), Porto (Portugal) i Sant Pol de Leon (França). Aquí teniu la web del projecte feta pels mateixos alumnes que hi han participat..

ERASMUS+ KA229 2016-2018 . “APPLY AND EMPLOY WAYS TO ENTER THE EUROPEAN JOB MARKET”

Projecte encaminat a treballar les competències necessàries per accedir al mercat laboral europeu en el futur. Instituts que hi participen localitzats a Marne (Alemanya i centre coordinador), Ljubljana (Eslovènia), Trescore Balneario (Itàlia) i Levanger (Noruega). Algunes de les imatges a continuació. Informació d’Europe Direct.

PROGRAMA COMENIUS 2011-2013. “LIVING IN MY CITY, IMPROVING MY CITY”

Guia del projecte aquí.

El contingut dels articles que apareixen a la nostra web es responsabilidat exclusiva de l’institut Tarragona i ni la Comissió Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) en són responsables.