MARINERS DE MAÇANET!

VISITA GUIADA AL MUSEU DE LA PESCA DE PALAMÓS

El passat dimecres 14 de març, els alumnes de 3r i 4t d’ESO van anar al Museu de la Pesca de Palamós. Un cop allà, els van projectar un vídeo per explicar-los tècniques de pesca, oficis relacionats amb el mar, com havien anat evolucionant les poblacions costaneres i el turisme, com es fan els vaixells, els diferents tipus de xarxes que hi ha ….. en resum, tot un reguitzell de coses que el nostre alumnat desconeixia del món marítim.

D’altra banda, també van assistit al taller de nusos mariners, on els van explicar quins són els nusos més utilitzats i pràctics. Els alumnes més agosarats es van atrevir, fins i tot, amb el nus de guia o el nus de vuit. Tot seguit, van gaudir d’una passejada per un tram del camí de ronda, on van poder contemplar el meravellós paisatge de la Costa Brava, des del mar fins els penya-segats que rodegen les platges. Final ment, l’alumnat de 3r i 4t va poder participar en una divertida Gimcana: havien de trobar diferents punts de Palamós ( l’església, el far, el museu de la pesca…) amb l’ajuda d’un divertit joc de pistes i tornar al punt de sortida amb una selfie de cadascun dels llocs assignats.

D’aquesta manera tan lúdica, els nois i noies de segon cicle han trencat la rutina gaudint d’un dia d’allò més complet i didàctic.