Història del Centre

Centre creat l’1 de juliol de 2011, fruit de la integració de dues escoles de primària del barri de Roquetes: l’Escola Gaudí i l’Escola Sant Antoni Maria Claret. Situat al barri de Roquetes de Nou Barris, consta de dos edificis molts propers.

És un centre de dues línies que escolaritza l’alumnat al mateix centre, des de P3 fins a 4t d’ESO. La secundària, el curs 2011-2012, es va formar, majoritàriament, pels alumnes de l’Institut Collserola, que a finals del curs 2010 – 2011 cessa la seva activitat.

A l’antiga Escola Sant Antoni Maria Claret es posa Infantil i Primària, i a l’antiga Escola Gaudí es posa Secundària, Per falta d’espai es van fent les següents obres:

• Final del curs 2011-12 (juliol-agost 2012): Adequació dels espais a l’edifici de Secundària.
  • Final del curs 2012-13 (juliol-Agost 2013): S’arregla el menjador escolar de Primària, i es trasllada des del costat del pati a la Planta Baixa, al costat de l’entrada del carrer de les Torres cantonada al carrer Alcántara. A l’espai a on estava el menjador es posa la Sala de Mestres i l’aula d’anglès i un petit recinte per les fotocopiadores.
  • Final de curs 2013-14 (juliol-agost 2014): Es recuperen dos plantes per sobra de la Llar d’infants “Torrent” que permet traslladar-hi el Cicle Superior i fer una aula d’informàtica pel Cicle Superior, i així es pot traslladar a la planta baixa, al costat del menjador, les fotocopiadores i un espai per Consergeria, un espai només per les administratives de Secretaria, un espai per la Junta Directiva de Primària, un espai per rebre als pares i pujar també a la planta baixa la Sala de Mestres, i a l’antiga Sala de Mestres es col·loca la Biblioteca de Primària, que fins aleshores no la teniem. Secundària es trasllada a l’antic Eugeni d’Ors ja que anaven a fer obres, per la necessitat d’espais.
  • Vacances de Setmana Santa del 2015: Una vegada acabades les obres de Secundària, a on només s’ha aprofitat l’esquelet, ens traslladem i ens traslladen les capses i mobles en el període de vacances de Setmana Santa del 28 de març al 6 d’abril del 2015, i el 7 d’abril comencem les classes al nou edifici del Carrer de l’Artesania.
  • Curs 2018/2019: Projecte de cocreació del pati de Primària, amb una remodelació del mateix amb la col·laboració del personal del centre, els alumnes, les famílies, Pla de Barris i altres entitats. Aquest projecte, té la seva continuació amb el pati de Secundària durant el curs 2019/2020.