La revista 2013-14 – Entrevista a Trini Rayo

Trini Rayo és una de les professores de matemàtiques del nostre centre. Hi porta molts d’anys. Va començar el 1976. Els anys i l’experiència han fet que conegui molt bé el nostre institut i els nostres alumnes.
Li hem fet una sèrie de preguntes per a conèixer-la millor.

Quants anys fa que treballes de professora de matemàtiques ? I quants al J Bau?
Treballo com a professora de matemàtiques des que vaig acabar la carrera, ara fa 38 anys i sempre he treballat al Bau.
Recordes el primer dia ?
El primer any que vaig treballar compartia horari amb el centre d’ Ulldecona, era com una mena d’extensió del nostre institut. Feia diürn a Ulldecona i  nocturn al Bau. El primer dia vaig arribar al centre al matí i no treballava fins a la tarda… aleshores no tenia cotxe i m’ho havia de combinar per arribar a Ulldecona. El primer curs vaig fer Matemàtiques i Física i Química i COU al nocturn. En arribar, el primer dia els alumnes em van confondre. No s’ho creien que era la professora.
A Ulldecona, vaig tenir com a alumnes a professores que vosaltres coneixeu: Manolita Nadal a 2n de BUP i a Esmeralda Ferré a 1r de BUP. Pobres! Allí em vaig estrenar i vaig passar tants de nervis!
Abans de treballar al Bau, vas treballar a algun altre lloc?
Aquesta pregunta no caldria, queda contestada abans.
Has tingut alguna altra professió?
No.
T’han posat un malnom?
No ho sé. Sempre dic que amb el meu cognom ja en tinc  prou. “Vaig com un rayo”.
Quin factor o quin fet et va iniciar al món de les matemàtiques?
Sempre em van agradar les matemàtiques,  hi  tenia facilitat i també vaig tenir molts bons professors. Això sí també m’agradava el llatí. Però al final vaig decidir-me per les matemàtiques.
Estàs orgullosa d’haver treballat en aquest institut?
En aquest Institut és on vaig estudiar, on vaig començar els estudis quan tenia nou anys, així que us  podeu  imaginar si n’estic d’orgullosa.
Després de la universitat, et va costar trobar feina?
No em va costar gens, vaig acabar al juny i a l’octubre ( perquè llavors el curs de   batxillerat començava a l’octubre)  ja estava treballant.
Gaudeixes amb la teua professió?
L’ensenyament és la professió que sempre m’havia agradat. Quan tenia 6 o 7 anys ja pensava en dedicar-m´hi. I he disfrutat molt, el contacte amb la gent jove és molt enriquidor.
Quina ha sigut la teva millor experiència relacionada amb l’ensenyament?
Em satisfà molt veure com els alumnes es van fent grans i van trobant el seu lloc en la societat.
Quines matemàtiques o quin curs prefereixes, a l’hora d’ensenyar?
Quan vaig començar als Instituts només s’estudiava batxillerat així que he donat més classes al batxillerat  però també m’agrada l’ensenyament als més petits. És diferent pels continguts, la didàctica i el tracte, però també m’agrada.
Hi ha molts alumnes interessats en aquesta matèria?
En general, podríem dir que no. És una matèria que o t’agrada molt o gens.
Què t’agrada fer amb el teu temps lliure?
M’agrada llegir, caminar, xerrar amb els amics, les plantes i sobre tot viatjar.
Enyoraràs l’ institut?
Jo crec que sí, que enyoraré la feina i sobre tot els companys i alumnes.
Fairutz  i  Katherin  3r ESO