Vivim a la Terra Alta, projecte d’aprenentatge a 1r d’ESO

La recerca escolar presenta grans avantatges com a metodologia d’ensenyament i aprenentatge, tant si es tracta de petits projectes que s’inicien en l’educació infantil, com els que es desenvolupen al llarg de l’ensenyament primari i secundari o el treball de recerca de batxillerat, iniciar l’alumne en l’aprenentatge a través de la investigació comporta la seva implicació en el procés de descoberta i es facilita un aprenentatge altament competencial.

D’acord amb aquesta metodologia, el nostre projecte pretén desenvolupar un treball globalitzat per a alumnes de 1r d’ESO on l’entorn on vivim hi juga un paper destacat com a centre d’interès i com a font de coneixement. S’iniciarà dilluns 6 de febrer i tindrà una durada de quatre setmanes. En aquest enllaç podeu consultar el dossier organitzatiu i descriptiu: Projecte Cooperatiu 1r ESO

El treball de s’estructura en 2 àmbits principals: l’entorn i les persones.Així, les activitats proposades als alumnes els faran aprofundir en el coneixement estadístic de la població des d’una perspectiva actual i evolutiva, i fent una aproximació valorativa al mode de vida d’avui en dia a la comarca . L’altre gran bloc els farà redescobrir l’entorn natural i l’aprofitament que se n’ha fet tradicionalment.

El producte final de totes les recerques és la creació d’un espai web que reculli les conclusions i permeti visualitzar tots els àmbits de treball aplicats.

Agraïm la dedicació del professorat implicat en la planificació del projecte i al conjunt de l’equip docent que conduirà el desenvolupament del mateix a l’aula.