SERVEI COMUNITARI: APRENDRE JUGANT

PROJECTE SERVEI COMUNITARI: APRENDRE JUGANT

Un grup d’alumnes de 4rt d’ESO, ha col·laborat amb les agrupacions escolta de Castelldefels  monitoritzant infants i joves en tallers d’educació  en el lleure.

Per què hem participat en aquest projecte?

A la nostra ciutat hi ha dues associacions d’educació en el lleure, Agrupament Escolta Gratacims i Agrupament Escolta Boscaires, que complementen l’aprenentatge formal a través d’activitats que es desenvolupen en el temps lliure fora del currículum escolar i de l’àmbit familiar. Es tracta d’activitats que ajuden als infants i als joves a adquirir  competències i habilitats socials a partir de la reflexió sobre la pròpia experiència. D’aquesta manera interioritzen bones pràctiques de convivència, capacitat de treballar en equip  i milloren les habilitats comunicatives i d’expressió. És per això que els nostres alumnes, en col·laboració amb aquestes entitats, han participat en l’organització de tallers, fora de l’horari escolar, executant tasques de monitors com a responsables d’un grup d’infants o joves menors que ells. En equips de tres persones i actuant com  capitans de grups de nens i nois entre 6 i 15 anys  han planificat, coordinat i desenvolupat una activitat que inclou el joc en espai obert.

Tant alumnes com professors i representants de les entitats col·laboradores valorem l’experiència de manera  molt positiva i esperem repetir-la en propers cursos.