Projecte Palau

El Projecte Palau, adreçat a alumnes de 3r i 4t d’ESO, va néixer amb el propòsit d’avançar i singularitzar els recursos del centre per atendre la diversitat. Es tracta d’un projecte educatiu singular amb l’objectiu que alumnes amb dificultats d’aprenentatge assoleixin l’èxit acadèmic, i una més gran satisfacció personal, a través de la combinació del treball acadèmic o curricular amb experiències o estades (nosaltres en diem tastets d’ofici) en el món laboral, sense finalitat professionalitzadora.

Accedeix aquí! al blog de notícies del Projecte Palau.

El projecte, sobretot pel que fa als tastets professionalitzadors, requereix de la implicació de la comunitat local externa a l’institut i, en especial, de les empreses, negocis o comerços del municipi. Algunes de les empreses i entitats col·laboradores al llarg dels darrers anys han estat o són encara:

Destinataris del projecte

Alumnes que cursen segon cicle d’ESO i que presenten dificultats per adquirir les competències pròpies de l’etapa educativa.

Objectius

• Fer més fàcil el procés de transició de l’àmbit educatiu a l’àmbit professional.
  • Impulsar dinàmiques de cooperació entre els diferents agents locals (educatius, econòmics i socials) per afavorir la relació entre l’entorn local i l’entorn laboral.
  • Oferir una resposta interdisciplinar per a la prevenció del risc d’exclusió social i laboral dels joves del poble.
  • Dotar els participants de les capacitats necessàries per al disseny i l’aplicació del seu itinerari professional, i estimular-los en la presa de decisions.
  • Afavorir el coneixement d’un o més oficis mitjançant una situació real.
  • Oferir un marc d’aprenentatge motivador que encoratgi els participants cap a la valoració de l’àmbit formatiu.
  • Dotar els participants d’eines per al disseny d’un projecte empresarial propi, elemental i virtual, però rigorós, a través del projecte de recerca de 4t d’ESO.