Llista d'admesos de batxillerat i CAFEMN

nou

Link de descàrrega

NOU PORTAL WEB

Hem canviat d'adreça! Si el navegador web no us hi redirigeix, seguiu aquest enllaç.

Sereu redirigits al nou lloc en 3 segons. Feu clic aquí per cancel·lar la redirecció.

CARTA DE COMIAT DEL DIRECTOR

(INSTITUT PERE BARNILS)

Benvolguts, benvolgudes,

En nom meu i dels meus companys a l’equip directiu, us adreço aquestes paraules amb motiu del final del nostre mandat de direcció, que serà aquest dimarts dia 30 de juny.

La meva dedicació a la direcció del centre ha estat de 5 anys, de l’1 de juliol del 2010 al 30 de juny d’enguany. Em vaig estrenar en aquesta responsabilitat l’any que el centre va celebrar els 20 anys d’edat; acabem el nostre compromís amb la direcció quan l’institut està a punt de complir-ne 25.

El projecte de direcció que vaig presentar en el seu moment acaba aquest mes de juny. La decisió, presa ja fa uns mesos, ha estat la de no renovar el mandat per quatre cursos més. Per tant, hem de parlar d’un projecte de direcció que arriba a la seva fi i que no es renova.

Els cinc cursos de què parlem han estat, com tots sabem, anys marcats per les retallades en el món de l’ensenyament. La gestió dels centres educatius en aquest període ha hagut de conviure amb una reducció de les aportacions econòmiques del Departament d’Ensenyament, al costat d’altres restriccions (la no substitució de les baixes fins passats 15 dies; l’augment de les hores de docència del professorat; etcètera) que han fet més complicada la feina del professorat i la direcció dels afers de l’institut.

Al costat d’això, durant aquest temps s’han anat implantant canvis en els instituts que van des d’un protagonisme més elevat de les noves tecnologies a l’aula fins a una major incidència de les proves diagnòstiques (les proves de 4t, per exemple) i l’anàlisi dels resultats a través d’indicadors de centre passant per un nou model d’horari marc. És en aquest sentit que el canvi d’organització més rotund que hem tingut a l’institut ha estat la implantació de la jornada continuada (horari intensiu, sense classes a la tarda) al curs 2012-13.

En aquest context general faig un balanç molt positiu d’aquests cinc cursos. El centre s’ha adaptat a les noves circumstàncies i ha anat avançant satisfactòriament.Hem de destacar millores com la implantació i consolidació molt positiva d’un cicle formatiu de grau mitjà des del curs 2011-12 (CAFEMN, Tècnic en conducció d’activitats físiques i esportives en el medi natural); l’extensió a totes les aules del centre d’internet, projectors i pissarres digitals; la consolidació del foment de l’anglès, especialment en el treball de síntesi a 2n ESO (English week) i en el projecte de recerca de 4t (viatge a Londres, convivència amb famílies angleses).

També és satisfactòria la valoració que faig de l’atenció a la diversitat (la feina a la Unitat de suport a l’educació especial; els resultats del grup Arrel de 4t ESO, que combina classes amb pràctiques a l’empresa), així com els resultats acadèmics, la convivència i la cohesió, i la relació amb l’entorn més immediat (l’AMPA, les escoles de procedència dels nostres alumnes i els Ajuntaments).

Que un centre millori i tiri endavant és mèrit de tots. És el resultat de la feina diària i constant de tot un col·lectiu de persones: dels alumnes i les famílies, del personal administratiu i de serveis, i del professorat en totes les posicions i funcions (aula, tutoria, coordinacions diverses, responsabilitats en l’equip directiu). És en aquest punt que vull manifestar el meu agraïment a tots plegats.

Durant aquests cinc anys he pogut viure i comprovar més que mai que la tasca directiva és un servei a la comunitat, és dedicar hores i esforços per a un objectiu col·lectiu d’envergadura i de responsabilitat social: l’educació dels nostres adolescents. Així mateix m’he adonat més que mai també que la tasca de direcció s’ha de compartir i repartir, amb el convenciment que les persones que tenen la responsabilitat en cadascun dels diferents àmbits hi entenen més que tu.

Estic convençut que el nou equip de professores que dirigirà el centre assegurarà la continuïtat positiva del nostre institut. Els desitjo molta sort i molts encerts.

A través d’aquesta carta m’acomiado i ens acomiadem de la direcció de l’institut Pere Barnils, amb la convicció d’haver tingut sempre present l’objectiu de la feina ben feta i responsable. El Pere Barnils, el nostre institut, és un dels instituts de referència d’Osona, amb una trajectòria de 25 anys, al llarg de la qual s’ha anat construint un caràcter i un esperit amb virtuts reconegudes.

Gràcies.

A reveure i bon estiu.

Rebeu una abraçada ben cordial,

 Joan Brussosa i Bassas

Director

Institut Pere Barnils

 

 

Centelles, 28 de juny de 2015

CRÈDITS DE SÍNTESI 2015

Podeu seguir els crèdits de síntesí i Projecte de Recerca a Londres a través de Facebook facebook   i  del Twitter  twitter

 3r ESO    (Open Office  .odt )    //  Dossier de treball (docx)   

4t ESO ( T.Recerca Institut)  Web de treball 

Sortida a Camadoca 1r ESO

Els nens i nenes de 1r d’ESO han anat a CAMADOCA el 29 de maig de 2015.  Centre de cria de fauna salvatge i educació ambiental a Sta Maria de Merlés.

Activitats a la riera i al molí de la Llavina 2n ESO. Ciències naturals Maig 2015

Els alumnes de 2n d'ESO van fer un estudi complet de l'ecosistema de la riera Blanca i del molí hidràulic.


Informació AMPA sobre recollida de llibres CURS 14-15

 

Benvolgudes famílies,

Us recordem que al mes de juny es farà la recollida dels llibres de text que els nostres fills i filles han utilitzat durant el curs. Tingueu present que la reutilització dels llibres és molt important pels alumnes perquè els ajuda a ser responsables del seu material escolar, i, a més,  ens estalvia molts diners a les famílies ja que no n’hem de comprar de nous.

Perquè el sistema de reutilització funcioni és necessària la implicació dels alumnes i les famílies en el retorn dels llibres i és per això que us demanem que des de casa vetlleu perquè els vostres fills i filles retornin els llibres utilitzats revisats i en bones condicions i, sobretot, que els entreguin a la classe. Com ja els ho expliquen des de tutoria, la recollida dels llibres es farà a l’aula durant els dies 2, 3, 4 o 5 de juny, el professor/a de cada matèria ja indicarà el dia i hora concrets.

Cal destacar que en cas que no es retorni algun llibre o estigui estripat o fet malbé, la família haurà de pagar 15€ per cada llibre no retornat o en mal estat.

Si el vostre fill o filla necessita llibres per a estudiar de cara a la recuperació de juny, se’l quedarà i el podrà tornar a membres de l’AMPA el dia de lliurament de les notes, divendres 26 de juny. I si els necessita per preparar la recuperació de setembre, els podrà demanar a l’AMPA aquest mateix dia (26 de juny) i tornar-los el 2 o 3 de setembre, un cop fets els exàmens.

Pels alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat, l’AMPA organitza un mercat de llibres de batxillerat de segona mà durant la primera quinzena de juliol, i del qual ja us n’informarem per correu electrònic.

Gràcies per la vostra col•laboració.

LA JUNTA DE L’AMPA

Centelles, 22 de maig de 2015

Informació general de final de curs 14-15

 

Benvolgudes famílies,

A les portes del final del curs 2014-15, us volem informar de l’agenda que tenim prevista per aquest juny i sobretot delscanvis d’horari que impliquen les diferents activitats.

  • Treball de síntesi Durant la setmana del 8 al 12 es durà a terme per a tot l’alumnat d’ESO.  Com que algunes activitats s’han de fer a la tarda, fora del centre i en grup, l’horari es redueix una hora: serà de 8 a 13.40, cada matí. El servei de transport s’adaptarà.

També tingueu en compte que alguns grups fan el treball en forma de sortides (Santa Susanna, 2n ESO; Londres, 4t ESO) i que els grups que no surten tota la setmana sí que fan sortides d’unes hores o d’un dia a diferents punts del nostre entorn.

L’exposició oral tindrà lloc el dilluns dia 15, de 8 a 11 del matí. També hi haurà transport adaptat a aquest horari . L’alumnat de 4t curs haurà de venir en hores convingudes i ja n’estarà informat puntualment.

  • Recuperacions Es faran durant els dies 16, 17, 18 i 19 i l’horari marc establert serà de 9 a 11 del matí. També hi haurà transport en aquestes hores. La setmana anterior cada alumne serà informat de les matèries de què s’ha d’examinar, presentar treballs o rebre algun tipus d’informació. Per això és important que n’estigueu al cas.
  • Lliurament de notes Tindrà lloc el divendres 26 de juny de les 9 a les 12 del matí. Si no es pot assistir durant aquestes hores, podeu posar-vos en contacte amb el tutor/a per concertar un altre horari. També aquest dia s’atendran possibles reclamacions de les qualificacions obtingudes. Si no us fos possible venir cap de les hores convingudes cal que us poseu en contacte amb el tutor o tutora per trobar una altra hora. Si és el cas, també aquest dia rebreu informació de la recuperació de setembre i podreu demanar els llibres a l’AMPA.
  • Retorn de llibres En el cas que algun alumne no hagi tornat els llibres els dies previstos (primera setmana de juny), ho podrà fer directament a membres de l’AMPA el dia de lliurament de notes,  matí del dia 26 (de 9 a 12).
  • Matriculacions Recordeu que els terminis són del 25 al 30 de juny per a l’ESO i de l’1 al 8 de juliol per a batxillerat o cicles formatius. En cas d’algun dubte podeu consultar-lo a la secretaria del centre.

Rebeu una cordial salutació,

Equip directiu

INFORMACIÓ PREINSCRIPCIÓ CF CAFEMN 15-16 i 1r Batxillerat

 Termini: del 12 al 19 de maig

CAFEMN

Llibret Informatiu       Doc llista d'espera         Sol·licitud de Preinscripció       

BATXILLERAT

Llibret Informatiu           Sol·licitud de Preinscripció     

SORTIDA A BARCELONA 3r ESO URBANISME

Els dies 9 i 16 d’abril els alumnes de tercer van tenir Barcelona als peus.

Després d’esmorzar al pati d’armes, d’infausta memòria, del castell de Montjuïc varen pujar al terrat i contemplar la ciutat.  Amb mapa i brúixola localitzaren les principals icones arquitectòniques del poder, econòmic, civil i religiós, que malden per sobresortir sobre la trama urbana. 

A mig matí,  i amb l’autocar, feren els honors a l’il·lustre centellenc Ildefons Cerdà (que també reposa a Montjuïc) resseguint alguns carrers de l’Eixample fins a Plaça Catalunya.

Havent dinat, es varen endinsar a Ciutat Vella, i  amb un plànol a la mà es mogueren pels laberíntics carrers de la Barcelona medieval i romana.

Cinc minuts de silenci

Amb motiu dels  tràgics fets ocorreguts ahir a l’Institut Joan Fuster de Barcelona,  per tal d'expressar el nostre condol i el nostre  suport a familiars, amics i comunitat educativa, així com el nostre rebuig a la violència, farem cinc minuts de silenci avui, 21 d'abril, a les 11h, al carrer de davant del centre. 

Comunitat escolar Ins Pere Barnils

Foto Edicions El Portal

Acte de lliurament de premis i actuacions musicals

Casal Francesc Macià, 23 d’abril, 11.45 h

     SALUTACIÓ

     ACTUACIÓ MUSICAL  (Vaig aprendre d’El petit príncep)  

     LLIURAMENT DE PREMIS CONCURS LITERARI

     ACTUACIÓ MUSICAL  (American idiot de Green Day)

     LECTURA DEL POEMA Els amants de V. Andrés Estellés

     ACTUACIÓ MUSICAL  (Body percussion)

     LLIURAMENT DE PREMIS DEL CONCURS DE FOTOMATES

     ACTUACIÓ MUSICAL(I’m not the only one de Sam Smith /Can’t hold us de Macklemore)

     COREOGRAFIA  

     LLIURAMENT DE PREMIS DEL CONCURS DE PASTISSOS  

     ACTUACIÓ MUSICAL (Canon de Pachelbel)

     LLIURAMENT DE PREMI CONCURS DE DISSENY SAMARRETA 4t ESO  

     ACTUACIÓ MUSICAL  (Popurri)   

 

Sortida a l’UAB Introducció a l' Espectroscòspia infraroja (2n Bat) 14/04/15

L'objectiu d'aquesta sessió és reforçar els coneixements de l'alumnat sobre la interacció entre la radiació electromagnètica i la matèria. El punt de partida és un fenomen tan conegut com és l'efecte hivernacle, que ens porta a plantejar la pregunta: com podem explicar, des d'un punt de vista químic i a partir de 
l'estructura mol·lecular, la diferència entre els gasos que provoquen efecte hivernacle i els que no ho fan.

Presentació pública de Treballs de recerca a l’institut Pere Barnils de Centelles

Des que es van començar a elaborar, l'institut Pere Barnils, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Centelles i últimament també d'altres municipis com Aiguafreda i Balenyà,   ha volgut divulgar l'elaboració d'aquests treballs de batxillerat. Per això,  anualment s'organitza una presentació pública d'una selecció dels millors treballs de l'alumnat de 2n de batxillerat del centre. És una excel·lent mostra del treball d'investigació de futurs estudiants universitaris i, alhora, un reconeixement pel seu esforç i per l'interès despertat.

Aquest any va tenir lloc el passat  19 de març, a la sala d’actes del centre i amb una important presència de públic.  Més de 60 persones (alumnes companys, professorat, famílies, amics, públic en general, amb la presència així mateix de dos alcaldes -Balenyà i Centelles- i de tres regidors d'educació -Aiguafreda, Balenyà, Centelles-) van assistir-hi. Després de la presentació de l’acte a càrrec de l’alcalde de Centelles, Miquel Arisa, i del director del centre, Joan Brussosa, es van anar exposant cada un dels treballs:  Estudi de l’atur a Centelles, per Maria Font i Cristina Puigdomènech; Estudi de la reducció del nitrogen en les dejeccions porcines mitjançant l'alimentació,  per Laia Nadal i Bernat Prat; L'impacte emocional de les malalties, casos reals i intervenció del personal sanitari, per Marta Parella;  El servei en el tennis. Estudi de l’ensenyament d’aquest cop en alumnes d’iniciació,  per Miquel Salvans;  Evolució urbanística de Centelles (de 1940 a l’actualitat), per Aina Molist. Els professors tutors de cada treball van fer una breu presentació cada vegada. 

Val la pena d'afegir que els dos treballs de tema més local, el de l'atur i el de l'evolució urbanística es poden consultar a la biblioteca de Centelles.

[Les fotos són gentilesa de les Edicions El Portal, de Centelles]

21 de març, dia mundial de la poesia

VISITA AL SERVEI DE MICROSCÒPIA ELECTRÒNICA DE LA UAB

Els alumnes de Biologia de 1r de batxillerat van visitar el  dimecres 18 de març de 2015 el  Servei de microscòpia electrònica de la Universitat Autònoma de Barcelona, a Bellaterra.
Durant la visita, després d'haver rebut una classe on es van explicar i repassar els fonaments bàsics dels tipus de microscopis i les seves aplicacions, els alumnes van poder posar-se davant dels microscopis per observar diverses mostres i organismes. Els alumnes, en tot moment, van estar acompanyats i assessorats per tècnics i científics del mateix Servei de microscòpia.

Eclipsi solar

Durant 2 hores i 20 minuts, fins a les 11.27 aproximadament, la Terra, la Lluna i el Sol estaran alineats. El moment de màxima ocultació serà a les 10.16 h. Tot i que no es farà de nit, el matí serà una mica més fosc de l’habitual, com si el cel estigués ennuvolat. L’espectacle és únic, coincideixen els experts. No es tornarà a produir un altre eclipsi de Sol important fins a l’agost del 2026, quan es preveu un eclipsi que des de Barcelona serà pràcticament total, amb un 95% del Sol amagat per la Lluna.

A simple vista, amb protecció

Els experts recomanen no mirar directament el sol sense protecció. No valen les ulleres de sol, les radiografies, els negatius, els vidres fumats o els telescopis sense lents adequades, ja que l’ull pot patir lesions greus i irreversibles.

"Ni que fos un eclipsi total, mai es pot mirar sense protecció",  "Cada any hi ha gent que pateix problemes greus de vista per mirar directament un eclipsi, i el que cal tenir més en compte és que els efectes no es noten fins que les lesions ja s'han produït"

Es pot veure en directe :

http://eclipsi2015.ub.edu/

Font: Diari ARA.

Eclipsi observació 20/03/15

XX PROVES CANGUR

Societat Catalana de Matemàtiques

Institut d’Estudis Catalans

Avui, 19 de març de 2015, s’han realitzat les proves Cangur a l’Institut Pere Barnils de Centelles.

Aquest curs hi ha hagut la participació de 129 alumnes de l’institut Pere Barnils i de l’Escola Sagrats Cors. Aquests alumnes cursen 3r d’ESO, 4t d’ESO i batxillerat. Els alumnes d’ESO han fet les proves a la sala gran d’exàmens; els de batxillerat, a la sala d’actes.

Fixeu-vos en la màgia dels nombres: dels 129 alumnes, 37 pertanyen al Col·legi dels Sagrats Cors i 92 a l’Institut Pere Barnils. Així mateix, dels 129 alumnes, 37 són de batxillerat i 92 d’ESO.

Aquesta prova, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.

L'associació internacional Le Kangourou sans Frontières prepara els enunciats de les proves en una reunió anual. Per al Cangur-2015, aquesta reunió es va celebrar a San Juan de Puerto Rico, del 13 al 16 de novembre passat. Catalunya, com sempre, hi ha participat amb una representació nacional pròpia. En les proves Cangur, als estudiants participants d'arreu d'Europa i d'altres països del món se’ls plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d'una hora i un quart per resoldre'ls.

Segons fonts de l’organització, la prova la fan més de 6 milions d'alumnes al món, 30.000 dels quals sota l’organització de la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques), en centres de secundària de Catalunya, el País Valencià i les Balears.

http://www.cangur.org/

Departament de Matemàtiques

Institut Pere Barnils

CONCURS FOTOMATES 2015

Tots els grups de 1r  d'ESO han anat al pati a fer fotos per preparar el concurs de fotografia matemàtica i han dibuixat. 12-03-15

CF CAFEMN Estada a la Cerdanya

Activitats d'aprenentatge a la neu. Del 4 al 6 de març.

Participació al MHM

Alumnes voluntaris de la matèria optativa d’informàtica de 4t d’ESO han participat en la tercera edició dels  premis   Mobile Learning Awards 2015 dins del programa MSchools, aquest  concurs l’ organitza cada any des del 2013 l’associació Mobile Word Capital Barcelona juntament amb la GSMA,  el Departament d’Ensenyament   i l’Ajuntament de Barcelona.

 El resultat ha estat una aportació a l’aplicació per  a mòbils MHM  i que es pot veure a traves del lloc web i en mòbils a través de l’App MHM .

Els guanyadors de la tercera edició que es va celebrar enguany van rebre els premis el dia 26 de febrer  com a part dels actes  inagurals del Mobile World Congres que s’ha celebrat a BCN  del 2 al 5 de març. 

             

Agraiments:

   

Judith Mateu ( per cedir imatges), Enric Nogué d'Au Fènix ( Per les imatges aerees), Iolanda Martín de la revista " EL PORTAL", Markus'Sperling (per cedir imatges),Joan Duran ( galejador),Arcadi Giol (músic , galejador i ex-alumne)Marc Llorens ( per cedir imatges), Sergi Solà ( tècnic de só i alumne de 2n de Batxillerat),Bonobos ( per cedir un tema musical), Frederic Sardà ( per cedir imatges de vídeo)Neus Hidalgo ( professora d'anglès)

Laboratori 2n ESO

Recull gràfic d'algunes de les pràctiques realitzades al laboratori durant aquest curs amb els alumnes de 2n d''ESO

SANT JORDI 2015

Notícies

redireccio

Enviada per admin el 23/Abr/2015 - 00:07




Hem canviat d'adreça! Si el navegador web no us hi redirigeix, seguiu aquest enllaç.


Sereu redirigits al nou lloc en 5 segons. Feu clic aquí per cancel·lar la redirecció.


Nou WEB

Enviada per admin el 22/Abr/2015 - 23:56




Hem canviat d'adreça! Si el navegador web no us hi redirigeix, seguiu aquest enllaç.


Sereu redirigits al nou lloc en 5 segons. Feu clic aquí per cancel·lar la redirecció.


Pel que fa a aquesta versió de la intranet

Enviada per admin el 08/Set/2008 - 16:38

Aquesta maqueta és una versió preliminar d'una intranet de centre. La intranet que heu instal·lat prové de la versió 2.0 de la maqueta muntada sobre la versió 1.1.1 del Zikula Application Framework.

Si teniu dubtes sobre el funcionament de la maqueta o voleu fer algun suggeriment, us podeu dirigir a la web de suport: http://phobos.xtec.cat/intraweb/.