QUÈ ÉS LA FP DUAL

La formació dual és la modalitat de la formació professional (FP) en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva en l’empresa.

Amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del mercat laboral, la formació professional dual aposta per augmentar la col•laboració entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu de l’alumnat.

Com funciona

• La col·laboració entre el centre i l’empresa es formalitza mitjançant un conveni de col·laboració.
  • Per a cada alumne s’acorden les activitats formatives a desenvolupar en l’empresa per completar la seva qualificació, així com l’horari i el calendari.
  • L’empresa acull l’aprenent i li assigna un lloc de treball adient.
  • El centre educatiu i l’empresa designen els tutors que fan el seguiment dels alumnes aprenents.
  • El seguiment i la valoració de l’aprenent es fa de forma conjunta entre l’empresa i el centre

Fases

L’estada a l’empresa es divideix en dues fases:

1a fase – Integració. L’alumne hi fa pràctiques i mentre s’adapta al funcionament de l’empresa.

Relació Durada Retribucions Seguretat social (SS)
FCT (pràctiques) 80-100 hores No remunerades Sense alta a l’SS
Assegurança escolar

2a fase – Consolidació. Estada remunerada en modalitat de contracte o de beca, atenent als criteris d’accés prèviament acordats entre l’empresa i el centre educatiu.

Relació Durada Retribucions Seguretat social (SS)
Opció 1. Contracte de treball per a la formació i l’aprenentatge 1 any, com a mínim Pactades entre empresa i centre educatiu

Salari segons conveni col.lectiu (en funció d’hores de treball efectiu)

No poden ser inferiors a l’SMI (4 €/h aprox.)

Alta a l’SS com a treballador
Opció 2. Beca (signatura d’un acord formatiu entre empresa-centre i aprenent) De 2 a 10 mesos per curs

(es pot fer una pròrroga)

Pactada entre empresa i centre educatiu, en funció de les hores d’estada

No poden ser inferiors a l’IPREM (3,5€/h aprox.)

Alta a l’SS com a becari

IPREM: Indicador públic de renda d’efectes múltiples | FCT: Formació en centres de treball | SMI: Salari mínim interprofessional

Enllaços d’interès