Atenció a l’alumnat

La diferència de nivell acadèmic de l’alumnat, sigui procedent de les escoles del municipi, d’altres o de l’estranger, el diferent moment maduratiu dels nois i noies, el mateix procés vital que és l’adolescència, algunes dificultats d’aprenentatges, diferents motivacions, interessos i hàbits de treball, obliguen el professorat a dotar-se de diferents estratègies per acompanyar el seu alumnat.

Per assolir aquest repte, el nostre centre promou el treball cooperatiu entre els diferents membres del professorat, una bona organització de recursos del centre i l’establiment de mecanismes com:

  • Disminuir la ràtio en els grups que necessiten més atenció del professorat
  • Un claustre amb experiència amb alumnes amb diferents ritmes d’aprenentatge
  • Classes amb dos professors en algunes matèries
  • Matèries optatives en itineraris de 4t ESO, encaminades a orientar els alumnes pel que fa a l’etapa posterior (batxillerat, cicles formatius, integració en el món laboral)
  • Pla d’acció tutorial molt propera a l’alumnat i a les famílies
  • Diversos recursos com aula d’acollida, USEE, aula oberta, servei de mediació escolar, reunions periòdiques amb serveis socials.