Setmana de la Història

El Departament d’Història ha organitzat aquest any “La Setmana de la Història” a l’Institut que consisteix en un conjunt d’activitats engrescadores i complementàries a les que fem a l’aula.
Els de 1r d’ESO van fer uns tallers de Prehistòria al centre, on van elaborar penjolls, peces de ceràmica, van fer un mural amb pintures rupestres, van veure com eren les eines de sílex i van disparar les fletxes contra un ós com si fossin guerrers del Paleolític.  Val a dir que les noies van demostrar tenir més punteria!!
Els de 2n d’ESO van fer una sortida al Monestir de Sant Benet al Bages per visitar totes les seves instal·lacions: església, claustre, cuines… i a més d’escoltar les explicacions de la monitora van veure uns audiovisuals i oleografies que ens van impressionar.  Després van assistir a un taller on a través d’uns enigmes, l’observació d’unes pistes de l’exterior de l’església, van poder desxifrar i deduir les imatges d’unes làmines que ens remetien a passatges estrets de documents trobats al Monestir.
Finalment els de 3r, 4t i Batxillerat han treballat el tema de l’Holocaust jueu a través d’una exposició instal·lada a la Biblioteca del poble sobre la  “Shoah: què, qui, com i per què”.  També alumnes i professors voluntaris van poder assistir a una xerrada sobre el tema feta per Xavier Torrens, l’artífex d’aquesta exposició.
Amb totes aquestes activitats hem engegat aquest any “La Setmana de la Història” i esperem que pugui tenir continuïtat en els propers cursos.