LA PÈRDUA I EL DOL

L’escola vol donar una resposta a totes aquelles famílies que es troben en un moment de pèrdua i dol a la seva llar. Considerem que hi ha una necessitat d’organitzar un recull bàsic de recursos per tal que les famílies puguin atendre de la millor manera possible les necessitats del moment. És per aquest motiu que hem decidit preparar aquesta pàgina.

L’escola Ametllers s’ha posat en contacte amb la Neus Ballesteros Ventura.

És professora associada del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB, membre del Grup Específic “Les pèrdues, la mort i el dol en el context educatiu” de la Facultat d’Educació de la URL-Blanquerna, coautora del curs on-line Prisma “Acompanyar els infants i adolescents en les pèrdues” (entre d’altres).

A més, és coautora del conte “El camí d’en Dan” i “El camí de la Lua”, contes per parlar de la mort del pare o de la mare.

Hem dissenyat aquest banc de recursos tenint en compte l’orientació d’una persona experta i ordenant els diferents recursos de les xarxes més adients en un sol document.

DIXIT, centre de Documentació de Serveis Socials (GenCAt)

La mort i el dol (Servei Educatiu del Bages)

Contes per parlar de la mort

Acompanyar les pèrdues, la mort i el dol en el context educatiu-en línia