Qui som?

ÒRGANS DE L’ESCOLA

• CONSELL ESCOLAR

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professors, personal d’administració i serveis, etc. La funció principal del consell escolar és debatre i aprovar tots aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, el pla i la memòria anual de centre, el pressupost, etc. Les persones del consell escolar són elegides per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

• EQUIP DIRECTIU

El componen el director o directora, el secretari o secretària i el cap o la cap d’estudis. És l’encarregat del funcionament i l’organització del centre educatiu i de la gestió del projecte de direcció.

• CLAUSTRE

És l’òrgan de participació dels mestres en el control i la gestió dels aspectes educatius del centre. El formen tots els mestres del centre i el presideix el director. La seva funció és, entre altres, la d’intervenir en l’elaboració i modificació del projecte educatiu de centre, decidir criteris d’avaluació, programar i avaluar les diferents activitats educatives, escollir els seus representants al consell escolar i establir línies d’intervenció per a l’acció tutorial.

• COMISSIÓ PEDAGÒGICA

• COMISSIÓ D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

A la Comissió d’atenció a la diversitat del centre hi participen l’equip directiu, els docents especialitzats en atenció a la diversitat (mestres d’educació especial), la psicopedagoga de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP) i puntualment altres professionals i mestres de l’escola. És l’espai institucional en el qual es planifiquen les mesures de centre per atendre la diversitat de l’alumnat, es fa el seguiment d’aquestes mesures, es revisen i es promouen canvis per millorar els resultats, l’acollida i l’èxit de tot l’alumnat.

• ALTRES COMISSIONS

A principi de curs s’estableixen les comissions que, paral·lelament amb la comissió pedagògica i la comissió d’atenció a la diversitat, treballaran per organitzar, coordinar i promoure actuacions encaminades a assolir els objectius estratègics que consten al pla anual del centre. Així doncs, en funció dels objectius específics de cada curs escolar, s’organitzaran unes comissions determinades. Els membres del claustre participaran en les diferents comissions, que es reuniran de manera habitual un cop per setmana i que es procurarà que estiguin integrades per un membre de cada cicle.

• AMPA

Els pares i mares poden participar en la vida del centre de maneres diverses. La participació en el centre educatiu dels seus fills és un dret, però també un deure. Les famílies tenen el deure d’implicar-se en el seguiment i en el procés escolar dels seus fills i de participar activament en el seu procés d’aprenentatge. Una de les maneres que tenen per participar en la vida del centre educatiu és mitjançant l’associacionisme. Les mares i els pares dels alumnes matriculats en aquest centre poden formar associacions de mares i pares d’alumnes (AMPA). L’associació de mares i pares d’alumnes té com a finalitat principal facilitar la participació en les activitats del centre i col·laborar de manera activa.