HISTÒRIA DEL CENTRE

L’edifici de l’escola es va inaugurar l’onze de març de 2001, encara que com a nou centre escolar, ja ens vam posar en marxa el setembre del 2000. Les primeres classes es van impartir en unes aules habilitades en un local de l’Ajuntament del carrer Alguer i a unes aules cedides per l’escola Sant Esteve.

Vam començar a funcionar com escola d’una línia, però amb el compromís que al curs següent ja es començaria a construir la segona. Durant el curs 2002–2003 es va obrir la segona línia del parvulari i pel curs 2003–2004 es va inaugurar la segona de primària i la nova fase d’ampliació de l’edifici.

El nom de l’escola, també té la seva història. Fa ja algun temps que el nom de l’actual escola Emili Carles Tolrà era el de Mestre Pla, però en un Ple de l’Ajuntament es va decidir canviar el nom pel d’Emili Carles Tolrà i també es va acordar que la pròxima escola que es fes al poble rebria el nom de “Mestre Pla” en honor d’aquest mestre, en Pere Pla i Reig, que va ser una figura important pel nostre poble en el camp de l’educació.