Els nostres projectes

AMICS DEL NEPAL DOC-FEST

Durant aquest curs els alumnes de 6è han participat en un projecte de cooperació internacional amb l’ONG Amics del Nepal. Aquest projecte és un viatge virtual pel Nepal guiat per alguns experts i dues alumnes del centre de l’ONG a Katmandú. En aquest projecte hem après moltes coses sobre el Nepal, hem explicat com és la nostra realitat a Catalunya i hem fet preguntes als experts per saber-ne més. Aquí teniu el documental  que és el resultat de totes les interaccions que s’han produït entre els nostres alumnes, les alumnes nepaleses i els experts de l’ONG.

SETMANA CULTURAL: La Setmana Cultural és un altre dels projectes globals i anuals de centre. Cada curs, després d’haver escollit el tema central, i haver-lo treballat prèviament, tots els alumnes de l’escola dediquen una setmana a realitzar tota mena d’activitats amb agrupacions diverses, per aprofundir en el tema. L’últim dia, a la sessió de cloenda, tota la comunitat educativa està convidada a participar de les activitats i a compartir tot allò que s’ha après.

Enguany, la temàtica principal ha estat l’aigua.

TECNOLOGIES PER L’APRENENTATGE I CONEIXEMENT: El Pla de tecnologies per l’aprenentatge i el coneixement recull les característiques, les directrius i les actuacions que cal dur a terme per assegurar la competència digital de l’alumnat, la integració curricular, la inclusió digital i la innovació metodològica. El projecte d’implementació de les tecnologies sobretot és compatible i coherent amb el projecte educatiu del centre i està basat en el compromís personal i col·lectiu d’anar integrant els diferents avenços tecnològics que es considerin adients per tal que els alumnes assoleixin les competències bàsiques en l’àmbit digital.

PROJECTART: És un projecte global d’escola en el qual cada curs, durant el primer trimestre, tots els alumnes del centre simultàniament, treballen un art diferent. La pintura, l’arquitectura, l’escultura, el cinema, entre d’altres, es treballen lligats, o bé a un artista en concret, o a un museu de referència del nostre entorn. Aquest curs l’art urbà ha sigut el fil conductor d’aquest projecte.

PROJECTE DE BIBLIOTECA: Té com a objectiu principal fomentar l’hàbit lector en els nostres alumnes i dotar-los d’eines que els acompanyin durant l’aprenentatge i al mateix temps els ajudin a desenvolupar la imaginació i els encamini a ser ciutadans responsables.

Per saber-ne més

PROJECTE D’AJUDA PSICOMOTRIU: El projecte està concebut com una eina d’atenció a la diversitat, com un recurs pedagògic, integrat en el context del sistema educatiu de l’escola. La proposta d’intervenció es recolza en el reconeixement de la individualitat dels nens i nenes que hi participen i es fonamenta en la tècnica de la Pràctica Psicomotriu en reeducació d’en Bernat Aucouturier.

Per saber-ne més