L’ESCOLA ÀGORA és una escola viva, conscient dels canvis continuats de la societat de la que en forma part; ens adaptem a la realitat de cada moment, ajudant el nostre alumnat a ser persones íntegres, homes i dones compromesos amb el seu temps.
Integrada per un equip de professionals al servei de l’educació que creiem en l’escola com a espai de participació, allà on totes les persones que hi convivim ens expressem en llibertat i aprenem en el respecte, la tolerància, la solidaritat i l’afecte.
Cerquem i treballem per l’educació integral dels nens i les nenes en l’àmbit de la coeducació, de la riquesa lingüística, del sentit del respecte i la tolerància quant a les idees, dels valors democràtics, de la inquietud per la renovació pedagògica i de l’educació personalitzada.
Concebem la nostra tasca en l’educació com l’acompanyament al nostre alumnat en un procés de millora contínua, en el qual pugui desenvolupar al màxim les seves aptituds, aprengui a gestionar-les adequadament i es capaciti així per la vida d’adult en societat; així com ajudar els nens i les nenes a educar-se en l’esforç, entès com a eina que els farà possible assolir el seu desenvolupament integral, aconseguit com a fruit de la il·lusió en cadascuna de les activitats que fa, a la classe, en el joc, a casa, en la societat.
La creació i manteniment d’un ambient afectuós de relació entre tots els integrants de la nostra comunitat educativa com a eina facilitadora d’aquesta formació integral. Creiem en relacions humanes basades en el respecte i la confiança, la tolerància, l’autoritat ben entesa i l’estimació on l’afecte i la cortesia tenen un paper preponderant.
L’experiència de la comunicació personal i de l’afecte en les relacions humanes, com a fet vivencial però fonamentat a cada moment i ocasió des de la reflexió, ha de ser element essencial de l’educació del nostre alumnat, als quals cal ajudar a posar en pràctica el sentit profund de l’amistat com a línia fonamental del seu desenvolupament personal.
A l’escola hem de crear, mitjançant totes i cadascuna de les seves activitats, un entorn que estimuli en l’alumnat la formació del criteri propi, l’exercici de la llibertat responsable, l’autodomini i l’esforç continuat per ser un mateix.
La responsabilitat, entesa com a capacitat de donar resposta satisfactòria als compromisos adquirits, és una part fonamental de l’exercici de la llibertat en la conducta humana.
Compartir amb els pares i mares els objectius comuns a fi d’assegurar l’acció conjunta en l’educació del seu fill o la seva filla. La relació que s’estableix entre mestres i l’alumnat representa una activitat essencial del procés educatiu en la mesura que ajuda l’alumne a conèixer-se, a acceptar-se i a desenvolupar la seva personalitat d’una manera equilibrada, harmònicament amb les aptituds i interessos que li són propis i necessaris per a la vida, tant a nivell individual com social i comunitari.
L’alumnat, orientat pel seu tutor o tutora i en col·laboració amb les famílies, defineix uns objectius de millora personal en tots i cadascun dels àmbits de la personalitat – acadèmics, personals, de relació, familiar…-.
Basada en els “PILARS DE L’EDUCACIÓ” de l’informe Delors
- Aprendre a conèixer. L’educació ha de garantir que el nostre alumnat tingui la curiositat i d’interès per aprendre i també les eines i l’actitud necessàries per poder aprofitar les possibilitats d’aprendre que tindrà en el decurs de la seva vida.
- Aprendre a fer. Formar els homes i dones del demà per adquirir unes competències que els capacitin per treballar en equip i fer front a gran nombre de situacions.
- Aprendre a viure junts. Desenvolupar en el nostre alumnat competències socials, per saber realitzar projectes en comú, resoldre de forma adient els conflictes, amb actituds de comprensió, tolerància i respectant sempre els valors de pluralisme, comprensió mútua i pau.
- Aprendre a ser. A partir de la consolidació i millora de tots els àmbits de la pròpia personalitat, sabran actuar amb autonomia, responsabilitat personal i criteri propi