UNA ESCOLA: JOAN MARAGALL

Els alumnes de 5è vam començar un projecte sobre el poeta que dóna nom a la nostra escola: Joan Maragall.

Primer, tots el nens de 5è vam agafar un paper on vam anotar totes les coses que volíem saber sobre l’escola. Un dels temes que va sorgir va ser la mesura de l’escola. Vam entrar a Google Maps per mesurar-la. Les senyoretes ens van donar una fitxa per anotar la forma, els costats, el perímetre i la superfície dels diferents edificis de l’escola.

Interessos dels nens de 5è – Alexandra Ekanga

Hem aprés que el perímetre és la suma de la mesura de tots els costats i la superfície, l’espai que ocupa la figura. Vam descobrir que per calcular la superfície necessitem una fórmula.

A continuació, volíem saber com és l’escola  i vam treballar la descripció. A classe vam decidir fer tres descripcions, una de l’escola en català, un altra de la classe en castellà i per acabar, d’un racó preferit en anglès. Vam aconseguir fer aquest treball gràcies a les fitxes que ens van donar la tutora i el mestre/a d’anglès. Aquestes fitxes ens van servir d’ajuda per conèixer més paraules, adjectius i connectors.

SAM_1250
Un dels racons preferits de l’escola

Seguidament, necessitàvem més informació sobre Joan Maragall i Gorina per fer-li una carta. Vam entrar al ordinador i vam buscar en unes webs la vida del famós poeta, i després  ho vam transcriure a la fitxa en net.

Volíem saber la situació de l’escola, per això vam fer dues fitxes per localitzar els punts importants de Lleida i del barri. Vam treballar les escales perquè volíem dibuixar espais que en un foli no ens cabien, com la classe. Però abans de dibuixar ens quedava feina per acabar! Vam treballar sobre la representació d’un pis a escala,que ens va servir com ha un exemple de dibuix a escala.

Després vam aprendre que són les piràmides de població i les seves característiques. Vam recollir dades sobre els nens i nenes que hi ha cada classe i ho vam anotar en una taula. Mirant la taula sabíem quants nens i quantes nenes te cada classe i si aquests eren de Catalunya, de la resta d’Espanya o d’altres països. Per últim, vam fer la piràmide de població de l’escola.

Seguidament, vam anar al pati a investigar i estudiar la flora. en el nostre pati hi ha albers, prunera japonesa, llorers, menta, maduixeres, farigola, espígol, auró, cirerer, salvia, romer, albercoquer i maria lluïsa.

Les flors del pati

L’última tasca que vam fer va ser la dels poemes del Joan Maragall. Les senyoretes van triar els poemes: “La vaca cega” i ” La ginesta “. A continuació, ens van manar de deures estudiar-nos un dels poemes, el més triat va ser la ginesta perquè era més fàcil i entenedor. La vaca cega era molt més complicada que la ginesta perquè hi havia paraules més complicades, per això vam necessitar l’ajuda de la senyoreta per entendre’l.

Imatge utilitzada per representar "La Vaca Cega"
Imatge utilitzada per representar “La Vaca Cega”

Uns escollits de cada classe aniran a gravar cada uns dels poemes amb el croma de fons, penjarem el vídeo que farem a la web de l’escola.

Per acabar, vam fer una autoavaluació a través d’una rúbrica. Aquesta avaluava diferents tasques del projecte, els continguts assolits i els aspectes a millorar, vam ser nosaltres els que ens vam posar la nota.