FEM BARRI

TREBALL PER TASQUES 1r – FEM BARRI

VISITA AL CAMP DE FUTBOL DE LA UNIÓ ESPORTIVA DE LA BORDETA

Avui, els alumnes de Cicle Inicial hem visitat el camp de futbol de la Unió Esportiva de la Bordeta i les seves diferents instal·lacions. Després de la visita, hem fet un petit recull de comentaris/reflexions sobre aquesta i alguns dels comentaris han estat els següents:

– La Yolanda, la secretària de la UE Bordeta, ens ha ensenyat el gimnàs on hi treballa el fisioterapeuta amb els jugadors. (DEMBA)

– També hem vist els vistidors i els trofeus guanyats pels diferents equips. (CECILIA)

– Hem vist on es canvïen els àrbitres.  (ANASTASIA)

– El que més m’ha agradat de la visita és la fotografia que ens hem fet a la porteria. (SUCCESS)

– La visita ha estat als dos camps i també ens hem assegut tots a les grades. (ADAM)

DSC00715_opt

 

DSC00751_optDSC00723_opt

 

 

 

 

 

 

 

DSC00790_optDSC00759_opt

 

 

 

 

 

 

TREBALLEM EL VOCABULARI DE LA VERDULERIA I FRUITERIA + VISITA

Avui dia 19 de gener hem treballat el vocabulari relacionat amb les fruites i les verdues. Hem repassat algunes que ja coneixiem i hem après de noves. Algunes de les paraules que hem treballat han estat: albergínia, pastanagues, carxofes,  peres, kiwis, caquis…

El pròxim dia visitarem una verduleria del barri i buscarem totes les les fruites i verdures que hem treballat avui a la classe, aquí podeu veure un exemple de les fitxes que hem treballat:

DSC01144_opt

Avui ja hem anat a visitar la verduleria/fruiteria “Més verd” del nostre barri. Per aquesta sortida teníem preparades una sèrie de preguntes, tals com:

– Hi ha verdues tot l’any?

– Què són les fruites exòtiques?

– Ara a l’hivern hi ha maduixes?

– Quantes varietats de poma hi ha?

La Marina, la verdulera/fruitera, ens ha respòs a totes les qüestions que portàvem preparades i ens ha ensenyat tot tipus de queviures, alguns que ja coneixiem i d’altres que no i que eren extranys per nosaltres.

DSC01074_optDSC01048_opt(1)

 

Com a sorpresa, a la tarda ens ha portat pomes a l’escola i li hem agraït molt!

 

I CONTINUEM VISITANT LA FLORISTERIA DEL BARRI

Avui els alumnes de primer hem visitat una de les floristeries del barri. Primer que tot, hem fet un full amb una sèrie de qüestions fetes per nosaltres tal de preguntar-li a la floristera i així aprendre més d’aquest bonic món de les plantes.

DSC01104_opt

Algunes de les preguntes que hem fet durant la visita han estat:

– Totes les flors tenen pol·len?

– Per què les flors són de diferents colors?

– Totes les flors han de plantar-se al terra?

– Hi ha flors que punxen?

– Existeixen els trèvols de 4 fulles?

La Isabel, la floristera, ens ha respòs molt bé a totes les preguntes i ens ha mostrat molt exemples de plantes i flors de diferents colors i mides. Ens ha ensenyat els gladiols, que són unes fulles molt i molt altes, on els nens s’han quedat bocabadats i, també, ens ha explicat que les plantes amb purpurina no existeixen, sinó que hi ha una pintura especial que serveix per pintar-les i decorar-les, tal com podem observar:

DSC01112_optDSC01128_opt

Quan estàvem allà, ens hem fixat en que no només hi havia plantes a la floristeria, sinó que hi havia d’altres elements decoratius com són les figuretes o testos de tot tipus. Aquí podem veure uns exemples:

DSC01137_opt

Contestant a una de les preguntes, ens ha mostrat diferents plantes que punxen, els cactus.

També ens ha dit que les roses punxen, tot i que aquestes són les que més es venen.

DSC01135_opt

Ens a agradat molt la visita a la floristeria, ja que era plena de flors de colors vius i feia molt bona olor en entrar. La Isabel ha estat molt amable amb nosaltres i ens ha respòs totes les preguntes que no sabíem. Continuarem fem visites a diferents establiments del barri i així l’anirem coneixent cada vegada una mica més.

DE QUINS ANIMALS ÉS LA CARN QUE MENGEM?

Avui dia 25 de gener hem treballat les paraules relacionades amb el vocabulari d’una carnisseria. Hem hagut de relacionar la imatge de la carn amb l’animal d’on prové i d’aquesta manera hem après quin tipus de carn mengem i de quins animals són.

 IMG_20160201_124358_opt

Comencem el mes de febrer fent la visita a una de les carnisseries del barri, la J. Piñol. Dues noies molt amables ens han resolt totes les preguntes que teníem per fer, fetes el darrer dia de classe durant l’activitat “Reflexionem sobre la visita a la carnisseria”. Algunes d’elles han estat les següents:

  • Per què la carn de conill és la que té més vitamines? (ANASTASIA)
  • Quina és la carn que més es ven? (MARTA)
  • La sang del porc, serveix per alguna cosa? (ANAHÍ)1r_carnisseria_16_opt
  • D’on surten els pernils? (YE, XIN YI)
  • D’on surten les hamburgueses? (CLEARANCE)
  • Què ens podem menjar del corder? (SUCCESS)
  • És bona la carn de conill? (ORIOL)
  • Per què la carn de vedella és molt vermella? (MEHDI)
  • Aquesta carnisseria té frigorífic? (DANIEL)
  • A quina temperatura s’ha de guardar la carn? (CECILIA)

Durant la visita hem pogut entrar al congelador on guarden la carn i ens han dit que estava a 2º!! També ens ha explicat de quin animal provenia cada tros de carn que vèiem i hem preguntat quina part de l’animal era. Ens han pogut explicat com es fa amb l’ajuda d’aquest mural tan bonic que tenien penjat a la paret:

1r_carnisseria_03_opt

Hem gaudit molt de la visita i hem après molt gràcies a l’explicació tan bona que ens ha fet la carnissera. Continuarem fem barri i explicant-vos les nostres visites. PROXIMA PARADA: PEIXATERIA.

 

1r_carnisseria_59_opt 1r_carnisseria_04_opt 1r_carnisseria_12_opt1r_carnisseria_30_opt(1)

 

QUINS PEIXOS PODEM TROBAR A LA PEIXATERIA?

La semana passada la senyoreta Aurora i la Coral ens van passar un vídeo sobre la pesca, on sortien els pescadors al mar amb les grans xarxes i també a la fàbrica posant els peixos ens capses. També vam aprendre que hi ha dos tipus de pesca, la de costa i la d’altura i que es necessiten diferents vaixells per fer-ne una o un altra.

Un dels vídeos que vam veure va ser el següent, amb el qual vam aprendre també què és la llotja, que s’hi fa a dins i com els peixaters compren el peix fresc.

 

Avui dimarts dia 9 de febrer, hem anat a la peixateria del barri per poder veure de a prop els peixos que mengem a casa. Com que no sabíem tots els noms dels peixos, hem demanat a la peixatera que ens digués un per un el seu nom. Alguns eren molt grans com el salmó i els altres molt petits com les sardines. La peixatera també ens ha dit que aquell peix era fresc i que feia poquetes hores que havien sortit del mar, però que també n’hi ha que es poden congelar, però que es venen més a les botigues.

DSC01299_opt DSC01303_optDSC01297_opt DSC01310_opt

La visita ens ha agradat molt i ens ha servit per aprendre més coses sobre la pesca i també sobre els peixos, amb qui ens podem alimentar i amb quins no. ara ja sabem que el peix és molt necessari i que hem de menjar-ne!

ÚLTIMA PARADA… LA PASTISSERIA! ÑAM!

Avui dia 15 de febrer hem visitat l’últim estabilment del nostre projecte i també el més dolç, la pastisseria Montardit. Només arribar hem pogut passar al radere de la botiga on hi havia tot de màquines enormes que serveixen per fer el pa i els pastissos. Hi havia un forn i una batidora molt grans i ens ha ensenyat com funciona el forn, posant una massa a dins amb l’ajuda d’una pala de fusta, també gegant.

 

DSC01373_opt DSC01382_opt DSC01386_opt DSC01407_opt

Abans de fer la visita a la classe hem acordat les preguntes que li faríem a la pastissera i quan hem estat allí ens les ha respòs totes! Ara ja sabem que el pa es fa cada dia i que un home s’està tota la nit fent-lo per tenir-lo a punt de bon matí, que fan pastissos de tot tipus al gust del comprador, que es necessiten màquines molt grans per fer molt de pa i també que el pa bimbo es fa a dins d’un motlle rectangular!

Altres de les preguntes eren:

  • Per què al pa de pagès li diem pa de pagès?
  • Quant val 1 kg de pa?
  • Quins ingredients necessitem per fer el pa?
  • Què és el llevat?
  • Cada quant es fa el pa?

Ha estat una visita molt interessant i l’olor que hi feia era boníssima! Hem comprat pa de pagès i a classe n’hem menjat amb oli i xocolata. Nosaltres per agraïr la visita li hem regalat a la pastissera un pot de sal fet per nosaltres molt bonic i hem vist que li ha agradat  molt.

DSC01413_opt DSC01415_opt

 

JA HEM ACABAT EL NOSTRE PROJECTE!!

 

Avui divendres dia 4 de març hem fet la presentació del nostre projecte final als nostres padrins de 6è, ja que avui també acabava el projecte d’apradinament lector entre fillols i padrins.

Nosaltres portàvem preparades unes frases del que vam veure a cada establiment del barri, com a explicació del nostre projecte. Mentre els alumnes de 6è ens escoltaven, el següent vídeo, un recull d’imatges de les nostres visites, es projectava al nostre darrere:

 

Algunes de les frases que els alumnes de 6è van poder escoltar sobre el nostre treball per tasques van ser les següents:

CECILIA: Vam anar d’excursió al camp de futbol de la Bordeta a veure el nou camp i també el vell.

ALÍ: A la verduleria vam veure moltes fruites i verdures i també com eren els cocos i les carxofes.

ANAHÍ: La floristera ens va ensenyar tulipes de diferents colors i ens va dir que les roses blaves no existien.

MEHDI: La carnissera ens va ensenyar el congelador on guarden la carn i ens vam poder posar a dins.

DEMBA: A la peixateria hem vist molts tipus de peixos; les sardines, el salmó, el lluç, el bacallà, les gambes…etc.

RAYANNE: La pastissera ens va explicar els ingredients per a fer el pa: aigua, llevat i farina.

La nostra presentació va agradar molt als nostres padrins. Nosaltres també vam gaudir molt aportant el què més ens havia cridat l’atenció de les nostres visites pel barri. Aquí podeu veure la presentació, i el bé que ho vam fer!!

 

 

Com a agraïment de l’ajuda rebuda pels nostres padrins en ensenyar-nos a llegir, els hi vam regalar un punt de llibre realitzat per nosaltres mateixos:

DSC01468_opt Imagen 018_opt