Teatre

El teatre és una aposta de treball transversal, és a dir, que desenvolupa diferents habilitats i permet desenvolupar competències en l’àmbit del llenguatge, l’expressió corporal, la sensibilitat artística i les relacions interpersonals i intrapersonals.

Específicament, el teatre:

• Ajuda a aprendre
  • Dóna seguretat i confiança en un mateix
  • Fomenta el treball d’equip, on no hi ha competència i on tothom treballa per a un objectiu comú
  • Fomenta la creativitat i la memòria
  • Fa treballar les emocions i els sentiments a través dels personatges
  • Ajuda a eliminar les vergonyes

Teatre dins el currículum

Tot el treball relacionat amb el teatre (creació de personatges, improvisacions, creació i realització d’obres de teatre …) sempre ha estat relacionat amb les classes d’Expressió corporal i és una part molt important del contingut d’aquesta matèria.

A la nostra escola és una matèria que desenvolupem com una activitat extraescolar i també dins el Cicle Mitja, on adquireix una entitat pròpia i es diferencia de Música i Educació Física.

Aquesta activitat permet, a aquells que ho vulguin, despertar o continuar desenvolupant la seva passió per aquest art.

Treballem tot el que té a veure amb què vol dir “fer teatre”, és a dir, treballem els sentiments i les emocions i la seva expressió a nivell corporal, la mímica, la creació de personatges, la veu i la seva impostació, la improvisació, jocs escènics, preparem i posem en escena obres creades per ells o bé escrites per  altres autors…  Treballem individualment, en petit grup i en gran grup, depenent de l’objectiu de l’activitat concreta, per tal de prendre consciència de grup i del treball en grup.

El treball dins l’aula és molt important però no hem d’oblidar que un dels aspectes importants del teatre és que està pensat per a ser vist, i que quan es realitza en un teatre, amb vestuari, llums i so pren una altra dimensió. Per aquest motiu, l’alumnat de tercer i quart realitza, anualment, una obra oberta a les famílies i que treballen amb molt entrega i força rigor.