SCRATCH

A l’escola estem preparant-nos per a una transformació, dins l’àmbit digital, integral. Per aquest motiu el centre ha estat un dels primers de Catalunya en dur a terme un Pla d’Innovació que permeti realitzar aquest gran canvi. Aquest nou paradigma implica l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació per tal de crear projectes atractius per a realitzar el desplegament del Currículum educatiu.

És per aquest motiu que, mitjançant el programa Scratch, estem ensenyant els i les alumnes a desenvolupar el seu pensament computacional i a ampliar la seva competència digital mitjançant l’Scratch. Un “llenguatge de programació” que permet l’alumnat de crear els seus propis continguts, històries i, fins i tot, videojocs. Entenent que el video joc esdevé força atractiu pels nens i les nenes (i engloba, alhora, els altres aspectes) intentem que realitzin i es realitzin mitjançant l’experiència de crear-ne de propis.