Impuls a la Lectura

La lectura és un instrument fonamental en el procés de coneixement i de maduració personal de qualsevol alumne. Per aquest motiu, a l’escola treballem el programa ILEC (Impuls de la lectura), que té com a objectiu estratègic millorar la competència comunicativa lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector .

Aquest programa es basa en un projecte que porta a l’aula les diferents estratègies que permeten una millora de la lectura, tant pel que fa a la millora de la dicció lectora com de la seva comprensió i, ensems, adquirides el gust per la lectura.

Tenim present que la competència lectora és a la base de molts dels aprenentatges i també un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

Les bones lectures poden deixar empremta, desperten aficions i interessos nous, eduquen la sensibilitat, faciliten el desenvolupament de la fantasia i de la creativitat, ens proporcionen nous coneixements i ens ajuden a entendre altres formes de viure i de pensar. D’altra banda, els bons lectors acostumen a ser bons estudiants, mostren més disposició a atendre les explicacions, es concentren més, augmenten la capacitat de retenir i memoritzar, comprenen i assimilen amb rapidesa els conceptes nous i, fins i tot, milloren la seva competència matemàtica, pel que fa a la resolució de problemes, perquè entenen millor allò que se’ls demana i com ho poden resoldre. Esperem treure’n el màxim profit.