Apadrinament Lector

L’apadrinament lector consisteix en compartir un espai en el qual els nens i les nenes més grans de l’escola (alumnat de sisè) fan lectura i expliquen contes a l’alumnat més petit de Primària (alumnat de promer). Amb aquest projecte s’intenta que tant uns com els altres visquin una experiència d’aprenentatge lector, en el qual els nens i les nenes de sisè curs facin de “padrins” lectors i ajudin a aprendre a llegir als infants de promer i que aquesta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.

El projecte de l’apadrinament lector es proposa aquests objectius:

• Millorar el nivell lector dels alumnes de primer.
  • Establir relacions comunicatives en llengua catalana entre els alumnes de cicle inicial amb els de cicle superior.
  • Relacionar-se i implicar-se amb alumnes més petits per tal de facilitar la integració dels alumnes a l’entorn de l’escola.
  • Permetre una atenció més individualitzada en la llengua.
  • Facilitar la llengua catalana com a llengua vehicular entre l’alumnat.
  • Motivar el gust per la lectura.
  • Reforçar el vocabulari i la pròpia parla i poder ampliar-lo.
  • Desenvolupar la imaginació, la creativitat i la fantasia.
  • Gaudir dels contes i dels diferents tipus de textos que hi ha al nostre abast.
  • Establir i respectar el compromís d’ajuda i cooperació entre alumnes de diferents cicles.

Al llarg de tot el curs, es formen parelles, d’un nen/a de sisè i un/a nen/a de primer, tenint en compte aspectes com ara el nivell d’aprenentatge, la personalitat, les motivacions, entre altres.

Els mestres expliquen als més grans la importància del compromís que adquireixen i de la responsabilitat que això suposa respecte els més petits.

Durant l’activitat no només es llegirà, sinó que també els padrins/es faran preguntes de comprensió o qualsevol altra activitat relacionada amb les habilitats lingüístiques, depenent de les necessitats del seu fillol/fillola.