LA CLASSE DELS PAGESOS DE 5È. VISITA EL MONESTIR DE CELLERS

El dia 19 de juny, a les portes de finalitzar el curs, els alumnes de 5è han anat, acompanyats de Mn Fermin, a visitar el Monestir de Cellers, gràcies a la subvenció que anualment  fa l’Ajuntament del nostre municipi, per patrocinar aquesta activitat que té com a objectiu conèixer el patrimoni que ens envolta.

porta 1porta 3porta 2arqueta resum

Allí, Mn Fermín ens ha parlat de l’origen del monestir, d’ estil romànic ja que té tres absis i l’ arc de l’ entrada de mig punt amb capitells decorats.   En aquest monestir  s’ hi van resguardar les despulles de dos soldats màrtirs  provinents de Calahorra,  sant Celdoni i sant Ermenter, actuals patrons d’ aquest monestir.

El comte de Cardona, Ramón Folch, va venir a robar aquestes relíquies i el papa Benet XIII el va excomunicar fins que  les  tornés.  De fet només va tornar  un  fèmur i les que van quedarà Cardona es van cremar. Aquesta relíquia va estar guardada en una masia fins que actualment la guarda Mn Fermín a la rectoria a l’espera que la Generalitat les  vingui a buscar per restaurar l’arqueta on es guarden.

Aquest grup de 5è ha  estat els primer de l’escola en poder  veure d’a prop  la relíquia d’un d’aquests sants,  un fèmur que  té  un aspecte groguenc i antic.

Va ser una activitat de cloenda de curs  fantàstica amb presència de certs esperits fantasmals.