Competència digital COMPETIC

Infografia – Informàtica

ACTIC

Als nivells de COMPETIC 1, 2 i 3 es pot obtenir un certificat equivalent a l’ACTIC:

• COMPETIC 1 → Certificat ACTIC Bàsic
  • COMPETIC 2 → Certificat ACTIC Mitjà
  • COMPETIC 3 → Certificat ACTIC Avançat en les competències que es treballin al curs

COMPETIC Inicial

Aquest curs va adreçat a les persones que tenen escasses competències digitals i té per objectiu que la persona s’iniciï en el domini elemental de les TIC, a nivell d’usuari bàsic d’aquestes tecnologies, amb capacitat per conèixer-les i aplicar-les.

Té com a objectiu facilitar l’adquisició de les competències mínimes i els conceptes bàsics en tecnologies de la informació i la comunicació per desenvolupar-se en la societat actual.

Recull tres de les vuit competències de nivell bàsic de l’acreditació de competències en TIC (ACTIC). Les tres competències són:

• C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C4: Tractament de la informació escrita.
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital.

Grup matí 10:30h – 12:00h 10:30h – 12:00h
Grup tarda 18:45h – 20:15h 18:45h – 20:15h

COMPETIC 1

La finalitat del curs COMPETIC 1 és proporcionar a l’alumnat els recursos necessaris perquè, en acabar el curs, disposin d’autonomia per a usar un equip informàtic domèstic i se serveixin de les seves prestacions per a portar a terme, d’una manera crítica i reflexiva, accions habituals de la vida quotidiana: comunicar-se, realitzar tràmits administratius, cercar informació, ajudar els fills i filles en les seves tasques escolars, trobar oportunitats d’entreteniment i de formació permanent i altres.

Recull les 3 competències del nivell bàsic de l’acreditació de les competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC):

• C1: Cultura, participació i civisme digital.

17h – 18:30h 17h – 18:30h

COMPETIC 2

La finalitat del curs d’informàtica COMPETIC 2 és oferir les eines i els recursos adequats perquè l’alumnat, en acabar, tingui un coneixement exhaustiu dels programes de tractament de text i full de càlcul i adquireixi les nocions bàsiques de l’edició de documents digitals. D’aquesta manera es facilita la formació específica per a augmentar les opcions d’accés al món laboral o de millora dintre el lloc de treball.

Recull les vuit competències del nivell mitjà de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC):

• C1: Cultura, participació i civisme digital.
  • C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts.

16:45 – 18:45 h 16:45 – 18:45 h

COMPETIC 3

El COMPETIC 3 suposa un domini avançat de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits específics d’aplicació  Aquest nivell correspon a una persona usuària que té un ampli domini d’aquestes tecnologies i que disposa de capacitat per aprofitar al màxim les prestacions que ofereixen les tecnologies de la informació i la comunicació, de construir usos alternatius i de donar suport a altres persones perquè puguin millorar el desenvolupament de les seves competències.

En el COMPETIC 3, el centre ofereix tres de les cinc competències següents:

• C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts.

El curs 2023-2024, el Centre ofereix les competències C5, C8 i C4.

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES
GRUP MATÍ 10:30h – 12h 10:30h – 12h